Wpis z mikrobloga

Takie tam pytanie dotyczące opon do #gravel i ogólnie #rower (jestem zielony w temacie obręczy i opon). Obecnie posiadam opony Continental Speed Ride 700x42c. Ponieważ na codzień jeżdżę głównie asfaltami/utwardzonymi drogami myślę o dokupieniu węższej opony. Patrzę na inne gravele i w Romecie Boreas widzę Schwalbe G-One 700x30. W swoim Roninie posiadam obręcze: www.maddux-wheels.com/Rim-road-drx-27.html
Po czym mogę poznać (tj. na jakie parametry obręczy mam zwracać uwagę) że dana opona będzie pasowała do tej obręczy? Jakie modele opony byście polecili?
  • 12
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@damyrade: Challenge Strada Bianca, wersja Open Tubular 30 mm (drogo), albo wersja Plus 33 mm (tanio). Z dobrych i polecanych masz jeszcze Panaracer GravelKing - 2 różne bieżniki, w zależności od przeznaczenia, oba powinny dać radę w mieszanych warunkach z przewagą jednego i drugiego w konkretnym (jak je zobaczysz, to będziesz wiedział).
Do takiej obręczy spokojnie możesz zakładać i 25 mm.
  • Odpowiedz
@fixie: piszesz, że do tej obręczy wejdzie nawet i 25mm. Patrzę sobie na tabelkę (zajumaną z rowerowych porad):
https://roweroweporady.pl/wp-content/uploads/2011/09/szerokosc-obreczy-a-opona.jpg
i wychodzi mi że dla moich obręczy (rozumiem, że chodzi tu o zew. szerokość - 20,2mm) mogę włożyć oponę od 35 do 50mm.

Poza tym nie spodziewałem się, że to taki drogi interes ( ͡° ͜ʖ ͡°) Rozpiętość cenowa od 150-250 pln za sztukę patrząc na
  • Odpowiedz
@fixie: CSB OT za ~170 PLN na wiggle to okazja czy znajdę taniej w Polsce?

A co do rozmiarów to możesz polecić jakieś bardziej rzetelne źródło wiedzy?
  • Odpowiedz