Wpis z mikrobloga

@KrojonyAnanas: @adgebworthy: a jednak po coś podałem model auta i otagowałem hondą, licząc że ktoś z podobnym silnikiem podrzuci bardziej precyzyjną kwotę, zwłaszcza że regulacja luzu zaworowego w Hondach to ponoć regularna sprawa ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@WatchYourBack: Jestem, nigdy nie robiłem, ale trudniejsze rzeczy się robiło, więc luz niby zrobiłbym ( ͡° ͜ʖ ͡°). Ale jeśli dałoby radę to zrobić za ~100zł jak w dolnych widełkach to w sumie wolałbym dać mechanikowi, bo trzeba byłoby wyciągać wtryskiwacze LPG i ponadto nie mam szczelinomierza. Tyle że nigdzie nie mogę znaleźć zbytnio przybliżonego czasu robocizny w takiej Hondzie. Ewentualnie spytam po prostu mechaników jeśli nikt
@WatchYourBack: OK, to w sumie zrobię sam :P. Jedynie jakiś szczelinomierz trzeba będzie kupić, ale to i tak wyjdzie taniej niż u mechaniora ( ͡° ͜ʖ ͡°). Wtryskiwacze leżą sobie na pokrywie zaworów, ale jakoś się zdejmie/odchyli.
@drakerc: też mam na pokrywie, nie było problemów.
A szczelinomierz kosztuje mniej niż 30 zł, wykorzystasz więcej niż raz.

Sprawdź tylko dobrze na co trzeba uważać i jakie mają być wartości luzów dla ssących i wydechowych. Obstawiam 0,25 i 0,30, ale sprawdź.
@drakerc: a klucz dynamometryczny ? Bez klucza chcesz to składać ? Powodzenia w ogóle jak by mi ktoś zaproponował robienie tego za 100zł to chyba bym uciekł z tego zakładu. Jest trochę rzeczy do zdjęcia zanim bezpośrednio zacznie zdejmować się pokrywę zaworów, a tu jeszcze wtryskiwacze od gazu trzeba zdjąć i założyć. Ktoś wspomina o 45 minutach pfffff chciałbym to zobaczyć. Chyba, że sama regulacja w tyle czasu z dokręceniem po
@drakerc: @trzaichlac69: przecież w tym silniku zrzucenie pokrywy to jest 10min xD (bez lpg, nie wiem jak te wtryskiwacze są założone?), demontujesz fajkocewki z instalacją i odkręcasz kilka śrub. Na yt masz poradniki jak to wszystko ustawić
@jonek_chlop_ze_wsi: @liwa12: No tak zapomniałem, że Hondziarze to stan umysłu. Serio w XXI w. ktoś jeszcze coś wkręca do głowicy silnika bez klucza dynamometrycznego ? Serio? I to takiego bez świadectwa kalibracji? Tym bardziej, że to auto ma 20 lat. Powkładałem już kilka silników po takiej regulacji zaworów. Tam się wszystko reguluje na setne mm, po to między innymi jest potrzebny szczelinomierz. Widziałem popękane uszczelki czy popękane obudowy z których
@trzaichlac69: szkoda wujka, pewnie nie miał klucza dynamometrycznego z świadectwem kalibracji i certyfikatami NASA.
Może przed przystąpieniem do tej próby regulacji 16 zaworów w 20 letnim prostym silniku, warto pomyśleć o skonstruowaniu maszyny do wskrzeszenia samego Soichiro Honda?