Wpis z mikrobloga

Czołem!

Kilka dni temu założyłem tag #mirkowloczega w którym podzieliłem się z Wami moim pomysłem na porzucenie dotychczasowego, wygodnego życia i ruszenie w Świat wraz z moją dziewczyną. Pojawiły się jakieś pojedyncze pytania, a sam wątek zaczęło śledzić kilkanaście osób z czego bardzo się cieszę. Myślę, że pora już napisać nieco więcej o nas, o tym jak na dzień dzisiejszy widzimy naszą podróż i jak przebiegają przygotowania.

Autostopem jeżdżę właściwie już od 8 lat. Jest to szmat czasu w którym mógłbym spokojnie objechać kulę ziemską lub zjeździć Europę wzdłuż i wszerz kilka razy. Moje życie i doświadczenie autostopowe potoczyło się jednak inaczej. Zaczynałem od krótkich, lokalnych wyjazdów, najczęściej do Gdańska (mieszkam w Tczewie, jakieś 30 km pod Trójmiastem). Tuż przed maturą, w maju 2010 roku zdecydowałem się na pierwszą, samotną, dalszą podróż do Wrocławia na Festiwal Jimmiego Hendrixa i gitarowe bicie rekordu Guinessa. Wtedy też pierwszy raz skorzystałem z Couchsurfingu. Wprawdzie rekordu nie udało się pobić ale spędziłem super majówkę, udało mi się odstresować przed maturą i oderwać myśli od tego egzaminu, a co najważniejsze utwierdziłem się w przekonaniu, że taki sposób podróżowania bardzo mi odpowiada i zdecydowanie chciałbym posmakować więcej tej wolności.