Wpis z mikrobloga

@Docx: To wychodzi że to głowica silnika ABD i numery tych wałków stosowanych w nich to:
030109101AH albo 032109101Q
A w AEX masz wałek o numerze 030109101AM

Więc nie są identyczne ale jest szansa że będzie pasował i silnik będzie chodził.
  • Odpowiedz
@Docx: Może i moce te same ale coś tam przekonstruowali, bo oba silniki mają innej wielkości zawory. Oraz ABD ma podwójne sprężyny na zaworach: http://www.oemepc.com/seat/part_single/catalog/se/markt/E/modell/IB/year/1995/drive_standart/138/hg_ug/109/subcategory/109005/part_id/0/lang/e

Możliwe że zmiana było z powodów kosztów produkcji albo emisji spalin. Możliwe że jak oba silniki mają taką samą moc oraz stopień sprężania to po prostu AEX z mniejszymi zaworami miał ostrzejszy wałek a później zrobili większe zawory i łagodniejszy wałek. Wiec mając mniejsze zawory AEX
  • Odpowiedz
@Docx: Te dane się różnią od tych na stronie VW golf. Tutaj widać inny stopień sprężania oraz moment obrotowy nawet skok tłoka oraz średnica tłoka się różnią.

I ten ABD jest na wtrysku jednopunktowym.
  • Odpowiedz
@biskup2k: Kurcze wszędzie są inne dane i nie wiadomo co robić. Zależy mi tylko na wału i stopkach. Wałek mogę kupić nowy ale Stopek nowych nie dostanę i tu zaczyna się problem lepiej kupić używkę w dobrym stanie.
  • Odpowiedz