Wpis z mikrobloga

Czołem Mirki, pytanie dotyczące meldunku.

Czy przy zmianie adresu zamieszkania i zameldowania trzeba ten fakt zgłaszać do ZUS-u i Urzędu Skarbowego? Czy wystarczy tylko pracodawcy i to on powiadamia ZUS, a w przypadku urzędu skarbowego robi się to składając w odpowiednim urzędzie zeznanie roczne?

Pytam bo na necie różne informacje a wiem, że parę lat temu zmieniły się jakoś przepisy i ZUS podobno bierze te dane automatycznie z PESEL-u.

#praca #zus #urzadskarbowy #urzad #meldunek
  • 7
@secha: Kochane panie urzędaski :3 Dzwoń na różne numery, do innych wydziałów, powiedz, że nikt tam nie odbiera a ty chcesz "tu tylko to zostawić" :) Ktoś tam powinien mieć taką podstawową wiedzę albo przełączą Cię do kogoś chociaż
Do nowego urzędu skarbowego musisz złożyć ZAP-3, z nowymi danymi.


@Konsultant_IFI: Jesteś pewny?
Coś ponad rok temu jak orientowałem się w temacie, dowiedziałem się, że w przypadku osób fizycznych przy zmianie adresu zameldowania nie trzeba powiadamiać Urzędu Skarbowego, bo te dane mają z rejestru PESEL. A za poinformowanie urzędu o zmianie miejsca zamieszkania uznaje się również podanie aktualnych danych podczas składania deklaracji PIT. Nie trzeba składać ZAP-3.
Przynajmniej tak mi wtedy
@RebelChmiel: Druk ZAP-3 jest drukiem pozwalającym na poinformowanie urzędu o zmianach w tym o zmianie adresu zamieszkania. Dla celów podatkowych Twój adres zameldowania jest nieistotny. Oczywiście, że możesz również zmienić dane adresowe (adres zamieszkania) zeznaniem rocznym, nie pisałam jednak o tym ponieważ nie mówiłeś, że Twoje pytanie zadawane jest w kontekście rozliczenia się z fiskusem. Pamiętaj jednak, że adres, który powinien być wpisany do zeznania rocznego powinien być adresem Twojego zamieszkania