Wpis z mikrobloga

żelowy ma zwykle większą pojemność i jest trwalszy.

@leleszek: ta...i nie jest przystosowany do obciążania dużymi prądami, ma kiepską tolerancję temperatur (w niskich kosmicznie leci sprawność), nie lubi też zmiennych warunków parametrów ładowania. Ładownie żelka do moto, czy jakiegokolwiek innego pojazdu, to kompletna pomyłka, bo tego typu akumulatory nie są po prostu dostosowane do takiej eksploatacji.

a powiedz mi czy do motocykla 125 styknie np 5Ah czy koniecznie dawac wiekszy

@
@Glenroy: kurcze ludzie i testy chwala zelowe do motocykli a Ty mowisz ze to pomylka
a powiedz mi czy moge akumulator zalozyc odwrotnie bo podoba mi sie moretti ze wskaznikiem naladowania ale ma akurat L+ a w moim P+ i nie wiem czy moze byc
@ArcziMiszcz: do malej 125 to bez roznicy w zasadzie, bo tu nie ma duzych pradow rozruchowych. I są dwie szkoły - jedni mowia, ze zelowy to nowosc i trwalszy i super hiper, a drudzy - co kwasiak to kwasiak, sprawdzony, można reanimować, więcej znosi.
@birus AGM i GEL to akumulatory w technologii VRLA, typowych kwasiakow już się praktycznie nie używa w motoryzacji. A duże prądy, to prądy rzędu C/3, więc wbrew pozorom całkiem niewielkie wartości.
@sebawo: Wiem, ale co to ma do rzeczy? Pracuję przy bateriach akumulatorów, mam na ich temat jakieś pojęcie i przy użytkowaniu na krótkich trasach, czyli częste gaszenie i odpalanie, zbyt dużej pojemności akumulator będzie niedoładowany i z czasem poziom rozładowania będzie się pogłębiał przy takim użytkowaniu, jeżeli nie będzie wtedy regularnie doładowywany z zewnątrz, to się zasiarczy. Jeżeli jeździmy na tyle dużo, że aku będzie mogło się swobodnie naładować, to zwiększenie
@Glenroy: O krótkich dystansach masz rację, z tym zastrzeżeniem, że każdy wtedy będzie niedoładowany a nie tylko te 'za duże'. Dlaczego tak sądzę? Masz akumulator samochodowy pojemności 45Ah, do rozruchu Twojego auta potrzeba 300A przez 1,5 sekundy, więc tyle musi doładować alternator, żeby napełnić aku. Do tego włączone światła i wentylator, może ogrzewanie szyby jeszcze, czyli odpowiednie dobrany (fabryczny) alternator powinien zapewnić dodatni bilans.
Jeśli zrobisz krótki odcinek na włączonych światłach,