Aktywne Wpisy
mirko_anonim +50
✨️ Obserwuj #mirkoanonim
Chłop pracuje fizycznie, ale dostał propozycję awansu. Przejście z "fizycznego" na "umysłowego" (stanowisko kierownicze). Były pewne wymagania i warunki, które chłop spełnił po krótkim przyuczeniu.
Niestety w trakcie wprowadzania na nowe stanowisko zaczęło się pojawiać coraz więcej nowych problemów i spraw, z którymi chłop w ogóle by nie chciał mieć do czynienia. Na zasadzie "żaden awans i żadna podwyżka nie przekona mnie do tego, żeby na co dzień zajmować
Chłop pracuje fizycznie, ale dostał propozycję awansu. Przejście z "fizycznego" na "umysłowego" (stanowisko kierownicze). Były pewne wymagania i warunki, które chłop spełnił po krótkim przyuczeniu.
Niestety w trakcie wprowadzania na nowe stanowisko zaczęło się pojawiać coraz więcej nowych problemów i spraw, z którymi chłop w ogóle by nie chciał mieć do czynienia. Na zasadzie "żaden awans i żadna podwyżka nie przekona mnie do tego, żeby na co dzień zajmować
7ujMejster +216
Siema, wjechał do mnie qx90 z banggooda w wersji z transmiterem i6 eachine. Dron od początku driftował w tył i w prawo.
Na forum znazłem temat ze od którejś wersji cleanflighta ludzie mieli podobny problem, jeden nawet skwitował ze po wgraniu betaflight problem driftu znikł. Ja też tak zrobiłem licząc na szybki rezultat. Jednak sytuacja się w ogóle nie poprawiła, jest tak samo. Do tego, wg tego filmiku
https://www.youtube.com/watch?v=cVf_ikZkYU4
ustawiłem całą konfiguracje i teraz wyraźnie się inaczej zachowuje. Gdy dodaje przepustnicy nie wszystkie silniki startują równo, ostatecznie kulawo się podnosi. Dron zaczyna świrować w trakcie lotu - im dłużej go utrzymuje w powietrzu tym bardziej się przechyla.
Nadmienię, żę na cleanflightcie zachowanie driftu było tożsame - oprócz silników - te startowały równo.
I teraz część właściwa:
1. czy istnieje jakiś sposób, żeby stwierdzić wykluczyć że problem leży w sprzęcie ( accelometr, zyroskop ) ?
2. próbowałęm kalibrować zyroskop i accelometr, przez tzw sticks commands, prawa galka w dol przepustnica w gorny lewy bądź dolny lewy, nie specjalnie pomaga. Próbowałem subtrimy i endpointy, ale też nie specjalnie. Jakieś porady ?
3. może ktoś ma qx90 na betaflight i mógłby zrzucić swoją konfigurację ?
4. próbowałem ustawić failsafe`a ale albo czegoś nie kumam albo ten dronik nie wspiera takiej opcji. Ta panika w oczach gdy wyłączyłem aparaturę
Już na sam koniec dorzucę, ze wczoraj wjechal kurier z qx90 i eachine vr d2. Jarałęm się jak dzieciak, banan mi z ryja nie schodził przez cały dzień w fabryce. Google okazały się jebnięte a z QX nie daję rady. Od wczoraj siedzę na maksa #!$%@? ....
Odnośnie pkt 1 (i ogólnie) to podłącz do komputera i sprawdź czy pokazuje wychylenia zgodne z rzeczywistością. Jeśli tak to upewnij się czy na pewno wszystkie silniki są sprawne. Pewnie z komputera możesz zadać stały poziom obrotów to daj 4x 100% i sprawdź czy generują tyle samo ciągu. Jeśli dwie kwiestie były na tak to da się tym latać
Jeżeli chodzi o to wychylenie do
Jeśli te odchyły 0.1-0.3 w stopniach to tak, jest ok.
Odnośnie silników to miałem na myśli ze smigielkami sprawdzić, bierzesz rękę pod i czujesz czy tak samo ciągną. Ostatnio mi uciekał w jedną