Wpis z mikrobloga

Czy ktoś mógłby polecić jakiś dobry rap / hip-hop? Nie znam się zupełnie na tym gatunku, więc nie umiem za bardzo sprecyzować "dobroci". :) Osłuchane osoby wiedzą na pewno lepiej ode mnie, o co chodzi. Ogólnie mówiąc:
- Żeby tekst nie był prymitywny (choć wulgaryzmy jako takie mi nie przeszkadzają, byle nie przeginano z ich ilością).
- Żeby "bawiono" się trochę muzyką. Eklektyczność mile widziana.
- Mogą być nowości, mogą klasyki sprzed lat. Jak pisałem, mam ogromne braki.
- Po polsku albo po amerykańsku...
- ...ale inne języki mile widziane, np. francuski, arabski, coś jeszcze bardziej egzotycznego. Byle nie niemiecki. :)
- Może też być coś z Wysp z typowym brytyjskim akcentem. Albo po szkocku. Albo po śląsku. Itd. Byle było ciekawie.

Z góry dzięki!

#muzyka #rap #hiphop #worldmusic
  • 26
18+

Zawiera treści 18+

Ta treść została oznaczona jako materiał kontrowersyjny lub dla dorosłych.

18+

Zawiera treści 18+

Ta treść została oznaczona jako materiał kontrowersyjny lub dla dorosłych.

@eagleworm: Z Wysp Brytyjskich - Roots Manuva, Us3, Dizzee Rascal (polecam jego starsze albumy), Wiley, Skill Mega, The Four Owls, Kano, Virus Syndicate
USA - Kendrick Lamar, Childish Gambino (polecam jego ostatni album "Awaken, My Love", mało rapu, dużo funku i soulu), Danny Brown, Oddisee.
Jak coś mi się przypomni to jeszcze napiszę
@eagleworm: Ze Stanów jeszcze Anderson Paak (bardziej wokalista, niż raper, ale polecam), Mac Miller, Yelawolf, J. Cole, Run The Jewels, a z podziemia Antipop Consortium, Aesop Rock, MF Doom, Quasimoto (to już totalny eksperyment), 100s (teraz znany jako Kossisko). Z polskich Abel, RAU, Małe Miasta, Medium (obecnie Tau), Tede też dużo eksperymentuje z brzmieniem, ale nie każdemu to odpowiada ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Jeszcze polecę rap z
@eagleworm: Z polskiego polecę Ci Oxona, Dwa Sławy, Kojota, Baziego i to by było na tyle :)