Mechamirki, mam problem z Nissanem Qashqai (2010 rok, 1.5 dCi), mianowicie przy niskiej temperaturze silnika nie wchodzi na obroty i kopci jak #!$%@? (wiem że PDK DIESEL MUSI KOPIĆ!!1!11! ;-))) ale tutaj to jest poza granicami wszelkich norm).
Przykładowo rano, zaraz po odpaleniu, obroty na biegu jałowym zaczynają falować między 800-1000, a po dodaniu gazu zaczyna migać czerwona kontrolka check engine, zaświeca się kontrola trakcji i wpada w tryb awaryjny, 1500 rpm to jest max przy gazie w podłodze. Silnik trochę się zagrzeje - problem znika, chociaż spalanie jest o wiele większe niż wcześniej.
Z rzeczy już wykonanych:
- diagnostyka pod kompem -- DELPHI i KTS wyświetlały błąd obwodu wtrysku (P0200), przed wymianą wtrysków na nowe jeszcze pomagało skasowanie błędów na odpalonym silniku i wszystko było dobrze do momentu zgaszenia go, przy ponownym odpaleniu problem wracał - kodowanie starych wtrysków - wymiana wtrysków - kodowanie nowych wtrysków - przegląd wiązki (kostki wtrysków <-> ECU silnika) -- wszystko ok
@mickovsky: faktycznie, na pompie jest zaworek... sprawdzę jutro, bo dzisiaj już brak nerwów. dzięki! @gumon: EGR sprawdzony, wyczyszczony, adaptacja zrobiona po wyczyszczeniu i niestety nie pomogło :/
@Tomeek @ksiak @Vein: do 100kkm nie było się czego przyczepić, teraz przy 101kkm - jakby był tak zaprogramowany, żeby wytrzymać do 100 tysięcy - zaczęło się #!$%@?ć chyba wszystko. Do tego osprzęt Siemensa, który według znajomych-speców od układów paliwowych jest jednorazowy, bo
@klichu: no to typowe trasy - pytam bo niektórzy piszą trasy a się okazuje, że to jeździło jak samochód piekarza, 100km ale przystanek co 10min. Dziwny jest problem z tymi wtryskami. O ile w starszym egzemplarzach głównie w pojazdach sygnowanych logo Renault były problemy, to w Nissanach bardzo sporadycznie. Główne problemy były spowodowane wydłużonym okresem wymiany oleju który wynosił 30kkm. Nissan skrócił go do 15kkm i problem został bardzo zminimalizowany. Co
@ksiak: posprawdzam wszystko jeszcze raz jak mówisz, moglem coś przeoczyć, ewentualnie mam dostęp do ECU silnika i jakbym wywalił z niego immo, to też można go podmienić - może akurat to on świruje... Dzięki wielkie!
Przykładowo rano, zaraz po odpaleniu, obroty na biegu jałowym zaczynają falować między 800-1000, a po dodaniu gazu zaczyna migać czerwona kontrolka check engine, zaświeca się kontrola trakcji i wpada w tryb awaryjny, 1500 rpm to jest max przy gazie w podłodze. Silnik trochę się zagrzeje - problem znika, chociaż spalanie jest o wiele większe niż wcześniej.
Z rzeczy już wykonanych:
- diagnostyka pod kompem -- DELPHI i KTS wyświetlały błąd obwodu wtrysku (P0200), przed wymianą wtrysków na nowe jeszcze pomagało skasowanie błędów na odpalonym silniku i wszystko było dobrze do momentu zgaszenia go, przy ponownym odpaleniu problem wracał
- kodowanie starych wtrysków
- wymiana wtrysków
- kodowanie nowych wtrysków
- przegląd wiązki (kostki wtrysków <-> ECU silnika) -- wszystko ok
Wołam #mechanikasamochodowa #mechanika #nissan #renault, może ktoś miał już podobny problem i byłby w stanie mi pomóc... ( ͡° ʖ̯ ͡°)
@Tomeek: i? To nie jest ten stary dCi, obecnie silniki diesla Renault są bardzo udanymi jednostkami.
@gumon: EGR sprawdzony, wyczyszczony, adaptacja zrobiona po wyczyszczeniu i niestety nie pomogło :/
@Tomeek @ksiak @Vein: do 100kkm nie było się czego przyczepić, teraz przy 101kkm - jakby był tak zaprogramowany, żeby wytrzymać do 100 tysięcy - zaczęło się #!$%@?ć chyba wszystko. Do tego osprzęt Siemensa, który według znajomych-speców od układów paliwowych jest jednorazowy, bo