Wpis z mikrobloga

Samochodowe Mirki, Mireczki!

Dziś jadę za zachodnią granicę nabyć VW Scirocco. Biorę ze sobą kumpla, który gdzieś tam dorabia w serwisie samochodowym, aczkolwiek nie jest wielkim znawcą VW. Na co warto spojrzeć w aucie z 2013r z silnikiem 2.0 tsi? Ma niby jakieś "certyfikaty" accident-free i potwierdzony przebieg 70k, ale w myśl zasady: "Ufaj, ale sprawdzaj" zabieram czujnik lakieru. Scirocco to w sumie golf pod spodem, więc może są jakieś szczególnie wrażliwe miejsca?

#samochody #volkswagen #kupautozmikro
  • 16
@emjey20: sprawdź czy jest sucho pod maską i przy korku wlewu oleju - ktoś już pisał, że lubiły olej.
Jaka skrzynia?
Jeśli dsg to sprawdź czy nie szarpie przy zmianie biegow (z 1 na 2, 2 na 3) - objaw mechatroniki do wymiany.
Przy manualu posłuchaj czy coś lekko nie klekocze na luzie i odpalonym silniku - w moim jakiś wysprzeglik czy coś #!$%@? az miło.
Posłuchaj sobie turbo podczas jazdy
@Wieri: 2.0tfsi bral olej ale do 2011 r bo byly zbyt cienkie pierscienie. Ten z 2013 juz po poprawkach wiec nie bierze oleju, tak samo jesli chodzi o rozrzad. Nie powtarzajcie ludzie po sobie tylko troche poczytajcie, bo to samo ludzi gadaja o kazdym silniku tfsi czy 2.0tdi.
Istatnio zarzucilem baita i zapytalem na peqnym forum audi czy 3.0tfsi to dobry wybor do Audi. Oczywiscie znawcy z passatow 1.9 jedbym ciagiem:
@emjey20: Miernik lakieru może nic Ci nie dać, bo auto zawsze można zrobić "pod miernik". Sprawdź od spodu jak wyglądają mastyki (takie jakby gumowe szwy, nie wiem jak lepiej to wytłumaczyć), przyjrzyj się podłodze bagażnika, jeżeli by ci się chciało, możesz też przejrzeć jak wyglądają zgrzewy pod uszczelkami. Na razie tylko tyle mi przychodzi do głowy. :D