Wpis z mikrobloga

Istnieja jakes magiczne sposoby na zoptymalizowanie prędkosci renderowania w blederze?

#3d #blender
  • 14
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@marvin7: Mam geforce gt740, ale po włączeniu cuda w ustawieniach, nie zauważyłam nawet minimalnego przyspieszenia, a nawet wydawało mi się, ze renderuje jeszcze wolniej. Moze cos się nie załączyło?
  • Odpowiedz
@HpALc_9000: to są
a) rady do internala
b) w większości debilne rady. Zmniejszenie ilości wygładzania to nie optymalizacja renderowania a modelu. A wyłączenie ray tracingu to w ogóle nie jest optymalizacja tylko u------e funkcjonalności xD
takie rady typu "renderuj mniej obiektów"
  • Odpowiedz
@sonep: Może jeszcze pomóc to: https://wiki.blender.org/index.php/Extensions:2.6/Py/Scripts/Render/Auto_Tile_Size
Tile Size ma bardzo duży wpływ na szybkośc renderowania, a mając ten plugin nie musisz się tym przejmować, automatycznie liczy najlepszy (przy CPU mniejszy, przy GPU większy, zawsze będący równym ułamkiem rozdzielczości renderu).

@Naxster: On pisze niejednokrotnie, że to są opcje do wyłączenia przy renderach podglądowych.
  • Odpowiedz
@HpALc_9000: @Naxster: Na jakiej zasadzie to działa, że po włączeniu tej opcji pzużycie procesora waha sie między 18-35%, a wczesniej cały czas na 85-100. Myślałem, ze po ustawieniu cuda, zarowno karta jak i procesor bedą dzialaly na pełnych obrotach, a tym czasem glowną robote robi grafika. Jak to sie dzieje? Skoro mowi sie, ze procesor jest wazniejszy w tego typu sprawach, to dlaczego karcie graficznej idzie to szybciej?
  • Odpowiedz
@sonep: Procesor główny jest "ważny" w tym sensie, że jest znacznie bardziej uniwersalny, jego potężne rdzenie pozwalają na wykonanie złożonych algorytmów przy renderowaniu i jest jedynie ograniczony pamięcią systemową (a ta jest tania jak barszcz), ale za to liczy wszystko sekwencyjnie, więc i w efekcie wolno. Gdy renderujesz na GPU stosowane są alternatywne algorytmy specjalnie przystosowane pod obliczenia równoległe (czyli szybsze, bo robisz wiele rzeczy na raz, a nie jedną
  • Odpowiedz
@sonep: nigdy nie widziałem systemu liczącego naraz z obydwu. A GPU należy używać z mojej praktyki zawsze kiedy się da. A przez ograniczenie pamięci nie jest to tak często. Bo HDRI i wiekszy model i "CUDA error out of memory"
  • Odpowiedz