Wpis z mikrobloga

#samochody #motoryzacja #kupie #cokupic
Poszukuję samochodu do 20k.
Mam w miarę sprecyzowane wymagania co do parametrów, ale nie marki:
- przede wszystkim nie kombi - fuuuj,
- nie starszy niż 2005 r.,
- co najmniej 110km - nie potrzebuję potwora, wystarczy aby przy wyprzedzaniu dawał radę,
- silnik w miarę ekonomiczny na ile to możliwe - czyli powiedzmy jakieś 6 L w trasie,
- nadwozie jakie mnie interesuje to coś od większego segmentu B do mniejszego C o ile się dobrze orientuję. Chyba najbardziej podchodzi mi coś w stylu Octavii II - nie jakaś mega duża jak passat, ale już nie mała i ma spory bagażnik.

Biorę pod uwagę:
- Skoda Octavia II
- VW Passat B6,
- Saab 93 II,
- Opel Vectra C (najlepiej GTC)
- VW Jetta A5
- Ford Focus Mk2
- była jeszcze Mazda 6, ale odwiedziłem z jedną mechanika i generalnie odradził tę markę
Co dodać albo usunąć z tej listy? Na co zwrócić uwagę i czego unikać?
Może ma ktoś coś ciekawego do zaoferowania?
  • 60
  • Odpowiedz
@piasek1990: 2.0 TDI były słabe z początku produkcji - czyli 2005, 2006, później już poprawili najważniejsze problemy. Na silniki PD z chyba 2007 roku była akcja serwisowa - wymiana wszystkich pompowtrysków, więc możesz wyhaczyć coś z prawie nowymi. Nowsze mają już z reguły CR. Tylko nie wiem czy znajdziesz coś dobrego z rocznika 2007, 2008 w cenie do 20k - raczej będziesz musiał dołożyć kilka tys.
  • Odpowiedz
@jarzyn123: jako wlasciciel 2.0 TDI prawie, ze od nowosci moze naprostuje pare mitów, bo juz 10 rok stuka jak fure mam i ogolnie duzo 2.0 TDI kreci sie w moim otoczeniu.

1. Wymiana pizoelektrykow siemensa (pompowtryski) dotyczy WSZYSTKICH silnikow z nimi. Jest darmowa.
2. Awaryjne (pekanie glowic) sa tylko 8v, ktore montowane byly rowniez w audi. Nieprawdziwy mit jest jakoby 16v o oznaczeniu BKP pekaly glowice.
3. Wadliwy byl naped pompy
  • Odpowiedz
Oglądałem Octavie 2.0 TDI 140km z 2008 r. za 18k i miałem się z nią wybrać do mechanika - najpierw właściciel nie miał czasu, później mechanik i poszła...
  • Odpowiedz
była jeszcze Mazda 6, ale odwiedziłem z jedną mechanika i generalnie odradził tę markę


@piasek1990: A mogę podpytać co tak dokładnie mówił? Jeżeli to byłby blacharz, to ok bo ogólnie wiadomo, że rdzewieją na potęgę ale jeszcze nie słyszałem, żeby mechanik narzekał na to auto, przynajmniej w benzynie...
  • Odpowiedz
@piasek1990: Focus mk2, 1.8 tdci, jeżdżę ponad 2 lata, jedyne co się zepsuło to olej w skrzyni bo nie wymieniłem po ostatnim właścicielu. 115 KM, precyzyjny układ kierowniczy, bardzo dobrze trzyma w zakrętach. Do 20 k kupisz już wersję po lifcie, więc dużo młodszą niż zakładane 2005.
  • Odpowiedz
@mariusz5891: Na początek mechanik znalazł trochę szpachli czujnikiem, chociaż stwierdził, że były to drobne rzeczy i jest to dobrze zrobione. Blacharka w newralgicznych miejscach (nadkola, progi) była w miarę w dobrym stanie i nie wymagała interwencji, ale np. rdza wychodziła na masce - około 10-20 rdzawych punktów średnicy około 1mm (chociaż nie wyglądało to żeby miały się bardziej rozrastać, oraz jeden burchel odchodzącego lakieru średnicy 1-2 cm w miejscu styku maski
  • Odpowiedz
@piasek1990: Ja mam właśnie bieda wersję z 2006, klima manual, z tyłu korbotronik, nawet ESP nie ma, no i plastik, ten plastik jest wszędzie i denerwuje najbardziej. No ale kupiłem, choć był droższy od lepiej wyposażonych. Kupiłem z tego względu, że wydawał mi się bardziej zadbany mechanicznie, no i wizualnie żadnych defektów. 2 lata i 70 k bezproblemowych km zrobione, tylko na paliwo jest wrażliwy, trzeba lać sprawdzone, tego się dowiedziałem
  • Odpowiedz
@piasek1990: Przepraszam zapomniałem, jeden defekt był, pękło gumowe kolanko przed kolektorem ssącym, przez co powstawał dziwny świst przy dodawaniu gazu, koszt 100 zł, wymiana samemu w 10 minut.
  • Odpowiedz
Szukam info o saabie po numerze VIN i znalazłem to, że w 06.2014r. (pierwsza rejestacja w kraju 09.2014 r.) miał wymieniony napinacz pasów bezpieczeństwa. Czy może to świadczyć o historii wypadkowej? Jest to jeszcze wpis zagraniczny

@xduchux: Masz na myśli mazdę? Bo już się gubię ;p
  • Odpowiedz
@piasek1990: Nie, mam na myśli Focusa. Mazda do tej pory już by z blach obleciała :). Ach te stereotypy. A napinacze wymienia się po wypadku/stłuczce, to może być przyczyna.
  • Odpowiedz
@SpalaczBenzyny aż mi wstyd (,) dałem się wkręcić dwóm Januszom, co to jeden miał Superba I, drugi Passata B5. Koło 10 lat temu kilka razy robiłem z nimi trasę Warszawa-Monachium, na zmianę Superbem, B5fl i C-klasą. W Superbie było najwygodniej z tyłu, w najnowszej wtedy C-klasie wręcz ciasno. Janusz od Passata nie dementował informacji, że w Pasku silnik jest w poprzek, a że Superb był wyraźnie przestronnejszy, to
  • Odpowiedz