Wpis z mikrobloga

#motoryzacja
Czy automat mogę zostawić w pozycji D na ręcznym, na przykład na światłach, czy ciągle noga na hamulcu albo skrzynia w pozycji P?
  • 27
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@anonim1133: na światłach po prostu trzymasz nogę na hamulcu. Gdzieś czytałem, że nie należy bez potrzeby zrzucać skrzyni na P bo jej to szkodzi. Tzn żeby robić to tylko wtedy jak parkujesz.
  • Odpowiedz
@anonim1133: przeciez to jakbyś zapytaj czy moze zostawic auto na biegu i zaciagnac reczny, na swiatlach albo trzymach hamulec albo przelaczasz na "N" (bo znacznie bliżej niż "P")
ja po prostu trzymam hamulec
  • Odpowiedz
@Kacpoo p------o Cię.

@anonim1133 Co to za auto?
W starszych autach jak trzymałeś na hamulcu to konwerter się ślizgał i tyle, w klasach premium było tak, że wciskałeś mocniej hamulec i skrzynia sama rozłączała bieg. Dziś jest to standardem. Więc N i ręczny lub D i hamulec nożny.
  • Odpowiedz
@anonim1133: też się balem automatycznej, ale okazała się całkiem fajna, problem w tym ze mozna usnac bo prawie nic sie nie robi w samochodzie i przynajmniej o jesli o mnie chodzi to wygladam potem w siedzeniu jak stephen hawking xD
  • Odpowiedz
  • 1
@Stulejusz_Wielki: w klasycznym automacie bieg masz zapiety cały czas. konwerter się slizga dlatego nie gasnie jak stoisz na hamulcu na światłach. nie ma znaczenia ktorym hamulcem hamujesz.
  • Odpowiedz
@anonim1133: każda zmiana z D na N to praca dla sprzęgieł skrzyni -> zużycie. Konwerter to przekładnia olejowa. Jak stoisz na D i hamulcu to po prostu miesza się tam olej i tyle. Nic się nie zużywa. Tak jest najzdrowiej dla skrzyni, tak zostało to zaprojektowane i tak należy robić.
A czym hamujesz - "ręcznym" czy nożnym - to jeden ch.. jak Ci wygodniej.
  • Odpowiedz
@anonim1133 pamiętaj by przy parkowaniu pod wzniesienie lub nawet nieduża nierównośc, najpierw dać ręczny a potem dopiero wrzucać na P. Duża ulga dla skrzyni
  • Odpowiedz