Wpis z mikrobloga

No i kolejna runda "dobrej zmiany" przy podwyższaniu akcyzy na samochody:

Zgodnie z zapowiedziami ministerstwa, projekt ma promować nowsze samochody i te, spełniające wyższe normy emisji spalin. W przypadku samochodów o niskich i średnich pojemnościach silnika (do 2,0 l) i w wieku do 11 lat, proponowane wartości akcyzy są zbliżone do obecnych, a w wielu przypadkach nawet nieco niższe.

Inaczej jest w przypadku samochodów starszych niż 12 lat, spełniających normy Euro III lub niższe. Dla nich stawki akcyzy wzrosną – w niewielkim stopniu dla niskich pojemności i w większym dla pojazdów o wysokiej pojemności.

I tak za Toyotę Yaris z 1999 roku o wartości 7100 zł, z małym silnikiem o pojemności 1 l obecna akcyza to zaledwie 220 zł, a wg nowych stawek to już 350 zł.

Ministerstwo zakłada, że w efekcie samochody starsze będę kupowane znaczniej rzadziej niż obecnie, czego efektem będzie poprawa stanu technicznego pojazdów. Ministerstwo chce doprowadzić do sytuacji, aby w przypadku nowych samochodów o dużych pojemnościach silnika i o znacznej wartości opłacało się je rejestrować w Polsce, a nie jak do tej pory za granicą (przede wszystkim w Czechach i na Słowacji).


Całość tu:

http://moto.wp.pl/kat,55194,title,Akcyza-2017-jednak-bedzie-drozej,wid,18610739,wiadomosc.html?ticaid=1182d9&_ticrsn=3

#motoryzacja #dobrazmiana #podatki #samochody #polityka
Mlonger - No i kolejna runda "dobrej zmiany" przy podwyższaniu akcyzy na samochody:
...

źródło: comment_akKcpHnWFHBafKqY25BEaqogpaFY8bUg.jpg

Pobierz
  • 117
  • Odpowiedz
@Radziey Wydaje mi się że kwoty w tabeli są podstawą do wyliczenia akcyzy bez uwzględnienia współczynnika deprecjacji, o którym cały czas była mowa a o którym Pan redaktor z wp.pl nie wspomniał, gdyż jak z często bywa, nie ma pojęcia o czym pisze.
  • Odpowiedz
To jest chore! Parę lat temu kupowałem autko z 2006 z silnikiem v6 3.0. Samochód kosztował ~30tys.
Dziś jest wart pewnie około 15tys, a akcyza na nie miałaby wynosić 46tys?!?!
Akcyza rzędu KILKUSET % wartości auta!
  • Odpowiedz
Jestem tylko ciekaw, kiedy Unia się dowali do tych akcyz. Przez taką dobrą zmianę nikt po niemieckiej granicy nie będzie zmuszony płakać po swoim uber samochodzie i gonić go aż do granicy z Polską. To spowoduje, że Niemcy będą musieli więcej płacić za utylizacje swoich passatow, zamiast po prostu je sprzedawać do nas. Tak więc bardzo szybko PiS dostanie za tą ustawę po dupie
  • Odpowiedz
@M_longer:
Na tej grafice coś się nie zgadza, mam samochód z 1999r który spełnia normę euro 5.
Gdybym chciał sprowadzić drugi taki sam to jaką akcyzę zapłacę?

@Pabick: społeczeństwo się nie przesiądzie tylko nadal będzie jeździć tym co już ma w kraju, zamiast sprowadzać samochody będą w nieskończoność remontować stare wraki które zostały kupione albo sprowadzone już dawno temu.

Ale to dobrze, wydłużenie okresu eksploatacji samochodu obecnych 20
  • Odpowiedz
Najwyższą stawkę 560 tys. zł za auto z silnikiem o pojemności 4 litrówzastąpiono co prawda kwotą 98 tys. zł, ale podwyżek rzędu 50 proc. i tak nie unikniemy.


Czy tam kogoś do końca #!$%@?ŁO? 560tys akcyzy? Chrysler 300C z silnikiem HEMI z 2004 - Wartość ~25tys Akcyza 560tys. Czy gdziekolwiek na świecie ktoś wpadł na pomysł akcyzy rzędu 2000% ?
  • Odpowiedz
O gurwa, za swoje 2.8 z 99 roku musiał bym dać 40 klocków? :D Przy wartości rzędu 10 tys? O jak skisłem xD.

Czyli cóż, plan balsamowania trupa jednak trzeba powoli zacząć wdrażać w życie i reanimować staruszka, planowałem kupić nowy-używany samochód, oczywiście nie w Polsce, szukałem przez ostatnie pół roku i dostaję już #!$%@?, oczywiście nie sprowadzę, bo wychodzi, że od nowego roku, kupując samochód za 40 tysięcy, musiał bym dać
  • Odpowiedz