Wpis z mikrobloga

#programowanie murki, mam pytanie, jestem raczkujacym jeszcze programistą i dostrzegam wysoką potrzebe planowania kodu, zanim zaczne go pisać, żeby uniknąć spagetti. Pracuje w untiy i mam sporo skryptów ktore komunikują sie ze sobą w rozny sposob i przy rozrastaniu sie projektu przestaje to ogarniać umysłem. Chcialbym stworzyc sobie cos w rodzaju diagramu ze strzałkami przy ktorych moglbym zapisywac w sposob wizualny, ktory skrypt komunikuje sie z jakim skryptem, po co to robi, co przekazuje itd, zeby sie w tym latwiej odnalezc. Najgorzej jest jak wracam do projektu po np 2 - 3 tygodniach to nie jestem w stanie łatwo kontynuowac pracy i duzo czasu schodzi mi na przypomnienie sobie co jak z czym i po co. Znacie jakies narzedzie do tego? najlepiej webowe?
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@wczoraj: no u mnie jest problem nawet jak robie projekt solo. Staram sie trzymac wzgledny porzadek ale im bardziej mi sie gra rozrasta tym ciezej samemu mi polapac sie we wlasnym kodzie :(
  • Odpowiedz
@psyhatog: moją pracę inżynierską robiłem w Unity ( ͡° ͜ʖ ͡°) i do sporządzenia dokumentacji dla profesora, czyli diagramów użycia i przepływu danych ze schematem moich skryptów bardzo mi sie przydał program https://www.softwareideas.net/ (robiłem na trialu 30 dni free), tam masz taką fajną opcję Reverse Engineering w która możesz wrzucić swoje skrypty i potworzy ci schematy UML z nich (nie będzie połączeń, ale porobić strzałki to
  • Odpowiedz
A co do rozrastania projektu staraj się każdą metodę rozbijać na jak najmniejsze metody. Czyli jak np. w sterowaniu masz elementy odpowiedzialne za ruch, strzelanie, rozglądanie, itd. to dziel je na mniejsze metody (zakładam, że w Player controlerze masz wszystko razem, bo tak każdy tutorial unity wygląda) odpowiedzialne za tylko jedną rzecz. Tak żeby żadna metoda nie miała powyżej 5 linii kodu. Takiego podejścia uczy Uncle Bob i przy dużych projektach jest
  • Odpowiedz