Wpis z mikrobloga

@Glenroy @amath tak jeszcze tylko doprecyzuję. Na wyjściu z alternatora mamy idealnie 60V międzyfazowego przy 5k RPM czy to zimny czy ciepły. Przebić żadnych nie ma. Problem pojawia się na wyjściu z regulatora napięcia na ciepłym silniku (po prostu napięcie nie jest wystarczająco wysokie), co skutkuje zbyt małym ładowaniem na akumulatorze (w granicach 12.8V, gdzie na zimnym spokojnie jest ponad 13V).
Wielkie dzięki za rady i wskazówki :)
  • Odpowiedz
Z alternatora są 3 wyjścia?

@HamRadioOp: Tak, wyjścia są 3, wzbudzenie jest skojarzone już wewnątrz altka.

@gerard-kowalski: I super, cieszę się, że wszystko poszło pozytywnie ( ͡° ͜ʖ ͡°). @Stitch podmień teraz regler, ogólnie w nie wiem jak wygląda to w RR-ce, ale w jednej F4i robiłem motyw z instalacją drugiego radiatora na paście termoprzewodzącej od strony ramy, u siebie w FZS-ie mam
  • Odpowiedz
@Glenroy: chlodzenie regler dostaje z wentylatora chlodnicy. ogolnie musze przestac jezdzic na kole, bo wszystko mi sie widze do tego zacyzna rozpadac ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@Glenroy: Gadałem z kumplem co miał F4i to teraz się przyznał że zmieniał umiejscowienie w celu jego schłodzenia...
Jak się pytasz ludzi to każdy mówi że nic się nie dzieje, tylko lać i jeździć. Prawda zazwyczaj bardziej Brutalna i pedalska
  • Odpowiedz
@Szlaufman: Wszelkie F4i i VFR-y cierpiały na sypiący się układ ładowania, robiło się podmiankę z któregoś modelu, chyba 1100XX, albo ori plus radiator z drugiej strony, ale w 600RR reglery były już w porządku, co nie zmienia nadal faktu, że jest to element jak każdy inny, który z czasem też może się po prostu zepsuć, przegrzać etc. nie wiem też czy @Stitch ma na przykład jakieś dodatkowe akcesoria typu
  • Odpowiedz
@Glenroy: mam zapalniczke, podswietlanie pod blache (bo jakis debil wycial przy samym kompie + ...)

zreszta, nie spotkalem drugiej 600RR, ktora ma 60k na blacie.. :P raczej byly rozbijane :D
  • Odpowiedz
@Stitch: Teraz zajrzałem sobie do specki, obciążenie możemy pominąć, w RR altek ma 333W/5kRPM, u mnie w FZS jest 14V/21A, czyli 294W, gdzie mój ogarnia z przodu 2xH4, grzane manetki, podwójne USB sprytnie schowane w czaszy i ma się całkiem dobrze, co prawda ma dodatkowe chłodzenie, bo już jedzie na limicie, ale trzyma się dzielnie :). Jak już będziesz miał wszystko na wierzchu, to możesz też profilaktycznie potraktować złącza jakimś
  • Odpowiedz
@Glenroy: a to akurat mialem w planach zeby spsikac kontaktem zlaczki

u mnie masz tak
ksen na mijania, ladowarke 12v, podswietlenie blachy x2, wentylator na krotko i to tyle
  • Odpowiedz
@Stitch: To nawet mu ulżyłeś, bo ksen z przetwornicą to, biorąc pod uwagę że HID-y mają przetwornice takie se, koło 40W, to i tak 15W w dół :). Spoko, masz jeszcze solidny margines :).

Teraz patrzę, czy nie spróbować by zamówić sobie 32W LED-ów od chinoli i obczaić jak to będzie działać, jak nie, to wpadną w soczewki w samochodzie zamiast H7, bo są konfigurowalne na H4 i H7 a
  • Odpowiedz
@Glenroy: led swieci gorzej od ksena :)
ma tylko ta zalete, ze swieci od razu pelna moca i mnie pradu bierze, ale w ogolnym rozrachunku wypada gorzej, bo ksen ma wiecej lumenow, lepiej sie swiatlo rozklada, lepiej oswietla znaki itp
Stitch - @Glenroy: led swieci gorzej od ksena :)
ma tylko ta zalete, ze swieci od ra...
  • Odpowiedz
@enjoi: Tak, tak, w tym wątku też się udzielam i nadal podchodzę do tego bardzo sceptycznie, ale mam chęć spróbować to wsadzić do soczewki, mam akurat jedną u siebie w biurku tylko nie wiem, czy nie mam bardziej pożytecznych pomysłów na zainwestowanie tych 50zł za żarówkę ( ͡° ͜ʖ ͡°). Tam jeszcze rzuciłem pomysł, żeby wygasić diodę, która rzuca światło na dolną połowę odbłyśnika, bo to
  • Odpowiedz
@Glenroy: nie chodzilo mi o to, bardziej o to, ze ledem nigdy nie osiagna takiego rozproszenia swiatla jak soczewka w ksenie. Laserowe tez sa na soczewkach i tam faktycznie to zdaje egzamin, a ksen wcale nie jest starsza technologia od ledów tak btw. tylko kombinowanie z ledem jest, bo "ECO" i w ogole ;)
  • Odpowiedz
@Stitch: wiem, wiem :) pisałem właśnie o tym, że LED praktycznie nie ma rozproszonego światła i nie oświetla nic powyżej 1m.
LED ma po prostu inną charakterystykę świecenia, dało by się to ogarnąć dodatkowym rzędem LED-ów z soczewkami rozpraszającymi, np. LED w Audi czy Mercach świeci genialnie, chociaż IMO nie na tyle genialnie, żeby dopłacać tak gruby hajs w porównaniu z ksenonem, ot trochę bardziej biało i równo w całym
  • Odpowiedz
@Glenroy: a rzeczywiście, też tam pisałeś. Jak patrzyłem na te zdjęcia z Ali, to w tej Ledowej H4 są 3 diody osadzone na trójkącie i, jak mniemam, dwie są na górne lustro, a jedna odpowiada za długie świecąc na dolne. Tyle, że te dwie duże dają tyle światła, że robi się z tego plama. Tak to widzę.
  • Odpowiedz
@enjoi: myślę, że ta plama jest przez padające punktowo na odbłyśnik światło, LED świeci w jeden konkretny punkt, żeby coś z tym zrobić, trzeba na niego dać dość sporych rozmiarów soczewkę rozpraszającą, wtedy, może, ale to tylko może, zaczęło by się to światło jakoś układać, ale to nadal pozostaje cała masa technicznych aspektów dotyczących geometrii odbłyśników i osobiście uważam, że ani obecnie, ani w przyszłości, nie jest możliwe zastąpienie żarówki
  • Odpowiedz