Wpis z mikrobloga

Witajcie Mircy i Mirabelki!


W celu poprawy jakości treści dostępnych na mirko, postaram się raz na jakiś czas wrzucać tu ciekawostki ze świata pszczół. Jako że od kilku lat jestem pszczelarzem amatorem to coraz to dowiaduje się nowych rzeczy o których jeszcze nie wiedziałem. Myślę, że warto podzielić się tą wiedzą bo wiele osób w rozmowie wykazuje zainteresowanie tematem a jednocześnie kompletny brak wiedzy. Warto taką wiedzę posiadać na przykład po to żeby pobzykać o pszczołach z jakąś fajną loszką albo warchlaczkiem :D.

W tym celu otwieram tag #ciekawostkipszczelarskie

Wołam również #pszczelarstwo #pszczoly, powiedzcie czy jesteście zainteresowani takimi treściami.
  • 25
@M4ks: To mój piąty sezon Mirku. Moje pierwsze ule to były WZ, potem kupiłem kilka rodzin w ulach ostrowskiej, a od zeszłego roku sukcesywnie przechodzę na WLKP 18, choć w głowie narodził się już pomysł 3/4LN
@blekitny_orzel: i tu Mireczku jesteś w błędzie, akurat miód to nie jedyny produkt pszczelego roju, jest tego dużo dużo więcej. Dodatkowo oprócz działalności stricte produkcyjnej, pszczoły świadczą też usługi :)
@blekitny_orzel: A czyż taką samą rodziną nie jest rodzina ludzka? Mąż się nawali, wydziela zapachy (alkohol, aldehyd) i porozumiewa się tańcem (brakiem koordynacji). To wpływa na żonę która również zaczyna swój rytualny taniec z wałkiem i wydaje dźwięki "TY PIJUSIE". Przykład dwa: żonę boli głowa co sygnalizuje dźwiękiem: "nie poruchasz sobie mireczku" i tu następuje brak koordynacji :). Czyż ludzie nie działają tak samo?
@Nomen_Nominandum: Jeżeli prowadzi poprawnie gospodarkę pasieczną to jak najbardziej powinien mieć wosk, najczęściej w formie węzy. Jednak taki wosk jest drogi ze względu na to, że jest przetworzony. Najlepiej powiedzieć mu wcześniej żeby część przetopionego wosku odłożył dla Ciebie.