Wpis z mikrobloga

Dobra. Powoli się zabieram za produkcję muzyki i takie te sprawy i tak czytam co tam pododawałem ostatnio sobie do zakładek. I znalazłem jeden genialny wpis Tobyego Foxa, który zamieścił na Twitterze.

Jestem muzykiem od dłuższego czasu. Znam wielu kompozytorów i słucham praktycznie każdego typu muzyki, ale co ten koleś stworzył (SAM) do Undertale to mistrzostwo świata. Nie bez powodu tysiące ludzi coverują jego muzykę na YouTube. Nie bez powodu wydawane są remixy, albumy przez muzyków na całym świecie w aranżacji jego twórczości.

I może wydał grę genialną fabularnie. Może grafika nie zachwyca, ale gameplayowo 8/10. Design postaci tez nawet spoko.
Ale ja po przejściu tej gry już do niej nie wrócę. A do muzyki? Zawsze.

Znalazłem na jego twitterze taki link:
http://www.twitlonger.com/show/n_1sothcs

"Jak się stać dobrym w Muzyce?"

"Ludzie ciągle pytają się mnie jak nauczyłem się komponować muzykę i jak się stać lepszym. Więc... ja po prostu komponowałem muzykę na pianinie i przenosiłem ją na komputer dopóki się w tym nie stałem dobry. Ale tu kilka rad:

1. Po prostu to rób.
Nie ważne czego używasz. Czy to DAW, czy jakiś instrument, długopis i kartka. Po prostu zacznij tworzyć piosenki. Osobiście ja tworzę na pianinie i przenoszę je do Fruity Loopsa. Ale tak serio. Zacznij to robić. Doświadczenie jest w tym przypadku kluczowe. Nie ma żadnej sztuczki, aby coś stworzyć dobrego za pierwszym razem. Dawaj z siebie wszystko i rób swoje.

2. Naucz się grać na Instrumencie.
Przed tym jak komponowałem muzykę, nauczyłem się grać piosenki, które lubiłem przy pomocy słuchu na pianinie. Trwało to latami, ale nauka piosenek które znasz jest bardzo cenną umiejętnością, która pomoże ci zrozumieć podstawową progresję akordów i w jaki sposób powstają melodie.

3. Analizuj piosenki które lubisz.