Wpis z mikrobloga

Drogie Mirki i Mirableki zainteresowane lotnictwem. Mam pewną ofertą, którą chętnie się podzielę a mianowicie: pracuję w dziale operacyjnym w Warszawie jako dyspozytor lotniczy. Mówiąc krótko praca jest zajebista, satysfakcjonująca ale też ciężka i wymagająca. Poczytajcie sobie o tym zawodzie Jest to idealna praca dla człowieka, który średnio lubi kontakt z ludźmi obcymi i woli dobrą pracę analityczną w tle.

Ale do punktu - mamy w firmie organizowane co roku kursy na dyspozytora lotniczego a następnie praktyki po których Ci ogarnięci dostają oferty pracy. Proces jest żmudny bo kurs parę miesięcy, potem długie praktyki i na końcu licencja FDL. Jednak jeśli ktoś zawsze marzył o pracy w lotnictwie to jest to okazja. Nie trzeba wcale mieć studiów lotniczych (ani żadnych innych). Wystarczy zapał i bystry umysł. Oczywiście kursy są płatne i to niemało ale warto. Ja sam nie miałem jeszcze 4 lata temu żadnego związku z lotnictwem poza jego uwielbieniem a teraz od 3,5 roku mam już wyczesaną pracę w której się spełniam.

Jeśli by było zainteresowanie to opiszę szerzej jak to wygląda bo śledząc tag #lotnictwo widzę wiele inteligentnych osób, które na zainteresowaniu lotnictwem kończą. A można przecież związać się z nim zawodowo.

Dodaję jeszcze #groundhandling (wybacz @airfield_ops ) żeby więcej osób zobaczyło. Mamy sporo osób po pracy w handlingu u siebie. No i oczywiście #samoloty
  • 52
@grigoryi a tak z ciekawości zapytam: Pracujesz dla LOTu? Sądząc po własnej działalności to jest bardzo prawdopodobne ;) Czy też nie pracujesz dla konkretnej linii lotniczej. No i najważniejsze pytanie, ile czasu trwa zdobycie pełnej licencji?
@Wolus: Nie dla LOTu ale wielu moich kolegów z kursu z przed paru lat tam właśnie pracuje. Kurs 3 miesiące, praktyki jak się sprężysz 6-7 miesięcy + kilka tygodni na umówienie się i zdanie egzaminu. Potem chwila czekania i voila.
@grigoryi:
byłbym zainteresowany tematem na pewno
Osobiście od niedawna 6ms pracuje na Heathrow dla firmy zajmujacej sie praktycznie wiekszoscia jesli chodzi o loty(odprawa,bagaze,cargo,) oprocz tankowania i sprzatania
Pracuje przy operacjach naziemnych bezposredio przy pokładach przewaznie A319 A320 A321
W przyszłości chce iść dalej na supervisora lotów lub tez flight dispatchera interesuje Mnie jak to właśnie w Polsce wygląda.
pozdrawiam