@mirkometr Po co? Czy steam machine odniosło sukces? Ktoś ta platformę traktuje poważnie ? Deweloperzy jakoś nie kwapia się do pisania na to gier. To i na kolejny nowy sprzęt by pisać nie chcieli.
@Variv: Pisaliby na stare API dla Windows, ale to API byłoby obsługiwane bez Windows ;) Współpraca mogłaby polegać na tym, że dostaliby jakiś % od sprzedaży gier z GOGa, który mogliby przeznaczyć na ulepszanie ReactOSa, który byłby sercem taniej konsolki wolnej od wysokiej opłaty dla M$ ;)
@mirkometr: a dlaczego tych gog machines nie wypuścić na windowsie? Albo linuxie? A w ogóle to czemu nie dogadać się z valve? A w ogóle to opłacacalne?
Uwielbiam takie koncerty życzeń pod tytułem "wiem lepiej jak kierować wielką firmą".
@lewaka_nie_szkoda: Nie mówię, że wiem lepiej, ale tylko rzucam pomysł, który by mi się podobał, żeby ktoś mógł się zastanowić czy faktycznie jest sensowny, może teraz nie ale może kiedyś w pewnej przyszłości będzie ;)
@Potfur: Linux też był hobbystyczny, 10 lat temu kompletnie nie nadawał się do grania na desktop, ale teraz, mam Minta i nie narzekam szczególnie na brak gier do grania. W ReactOS imo widzę podobny potencjał. Tym bardziej, że jest spora ilość osób, którzy chcą zostać przy Windows 7, a nawet XP, odrzucając aktualizację do 10. A to może ułatwić ReactOSowi cel, którym będzie kompatybilność z Windows 7, zamiast gonić za
@mirkometr: Źle widzisz. O chęci pozostania zawsze czytam to samo, czy to przy Win 98, XP czy 7. Szkoda czasu, chęci i zasobów na garstkę ludzi, którzy w dodatku nie są grupą do której skierowane są gry tym bardziej, że alternatywa już jest - w postaci Linuksa (+ WineHQ).
@Potfur: Właśnie tą alternatywę mam i używam obecnie (Mint) z zadowoleniem, ale obserwuję też rozwój ReactOS jako kandydata do Dual-Boot w przyszłości ;) Poza tym obserwuję też działania Google związane z Androidem i ChromeOS na desktop. Ciężko mi przewidzieć, jaki los czeka Windows w przyszłości, ale raczej monopol będzie się osłabiał. Obecnie ciężko wymyśleć jakieś nowe zabójcze ficzery, więc łatwiej jest dogonić monopol i zacząć z nim rywalizować na poważnie.
@mirkometr: ReactOS jest wspierany przez rosyjski rząd więc nie nazwałbym go już projektem hobbystycznym. Co do samego pomysłu: wydaje mi się, że do starych gierek i tak linux jest lepszy. Nie wiem jak ze sterownikami na reactos ale dla linuxa są całkiem niezłe i stare gry, które normalnie potrafią nieźle namieszać na dzisiejszych wydaniach windowsa (np. brak trybu okienkowego powoduje przestawienie rozdziałki do 640x480, palety kolorów na 16bitów i crash.
@Variv: Steam Machine nie odniósł sukces głównie przez te ceny z kosmosu. Gdyby ceny byłyby takie same jak normalne konsole to może i coś z tego by wyszło. No i Steam OS nie jest dopracowany.
Mógłby być z tego niezły #retropcmasterrace wolny od #windows10 i #drm
Współpraca mogłaby polegać na tym, że dostaliby jakiś % od sprzedaży gier z GOGa, który mogliby przeznaczyć na ulepszanie ReactOSa, który byłby sercem taniej konsolki wolnej od wysokiej opłaty dla M$ ;)
Uwielbiam takie koncerty życzeń pod tytułem "wiem lepiej jak kierować wielką firmą".
@mirkometr: Źle widzisz. O chęci pozostania zawsze czytam to samo, czy to przy Win 98, XP czy 7. Szkoda czasu, chęci i zasobów na garstkę ludzi, którzy w dodatku nie są grupą do której skierowane są gry tym bardziej, że alternatywa już jest - w postaci Linuksa (+ WineHQ).
@mirkometr: jak butów adidosa xD
Co do samego pomysłu: wydaje mi się, że do starych gierek i tak linux jest lepszy. Nie wiem jak ze sterownikami na reactos ale dla linuxa są całkiem niezłe i stare gry, które normalnie potrafią nieźle namieszać na dzisiejszych wydaniach windowsa (np. brak trybu okienkowego powoduje przestawienie rozdziałki do 640x480, palety kolorów na 16bitów i crash.
@mirkometr: Ja też obserwuję, praktycznie od samego początku dlatego wiem co piszę. Też miałem kiedyś idealistyczne wizje.
@mirkometr: Nie kupisz. Poza tym koszt licencji Windows jest niski i marginalny (a Windowsa 10 mogłeś mieć za
No i Steam OS nie jest dopracowany.