Wpis z mikrobloga

Mirki, mam taką listę nastukaną na szybko. Nie jestem informatykiem ani żadnym specjalistą, więc chciałbym prosić was o rady i sugestie, aby to tak uzbierać w jeden tekst i gdzieś puścić w świat, niechaj ludzie sobie czytają. Wiem, że są podobne listy, ale z tego co widziałem to często poruszają tylko jeden wąski aspekt tematu.

Ogólnie rozchodzi się o zasady zdrowego rozsądku w świecie cyfrowym...

Będę zapodawał po jednym temacie za każdym razem, dla zainteresowanych możecie śledzić pod tagiem #kpibwi

Zaczynamy:

Preferuj otwarte oprogramowanie (ponad zamknięte).

FOSS (wolne i otwarte oprogramowanie) zapewnia większe bezpieczeństwo; z racji ogólnej dostępności kodu źródłowego aplikacji; znane są mechanizmy działania, a w przypadku wykrycia błędów/luk, są one naprawiane; dodatkowo trudniej ukryć backdoora w aplikacji o otwartym kodzie.


Zgadzacie się ze stwierdzeniem, czy nie? Jakieś sugestie? Błędy?

  • 12
Ja zacząłbym taką listę od czegoś z czym każdy się zgodzi. Akurat tutaj to preferencja, a nie zdrowy rozsądek...
zasady zdrowego rozsądku


@CaptainBryant: tak na dobrą sprawę nie ma czegoś takiego. Każda sytuacja jest inna, w różnych systemach (Linux, Windows) będziesz miał inne zasady.

Podam Ci tylko przykład.
Dzwoni do mnie księgowa z jednej z firm i mówi, że nie może otworzyć pliku z fakturą... cóż, trzeba podjechać. Patrzę się, jakoś dziwnie wygląda ten plik, ale niby PDF... dwa razy klikam - otwiera się Libre Writer. "O #!$%@?....". Na całe
FOSS (wolne i otwarte oprogramowanie) zapewnia większe bezpieczeństwo


@CaptainBryant: Niebezpieczne założenie. Większe bezpieczeństwo zapewnia większa ilość specjalistów bezpieczeństwa badających software i od tego jak skomplikowany jest soft.
Hipoteza jest zbyt szeroka, żeby o niej w ogóle dyskutować. Przykład: