Wpis z mikrobloga

@Glenroy: zwykle jak są niesprawne to rzuci błąd. Chyba nawet diagnozuje ciągłość ich połączeń elektrycznych.
Chyba możesz przez Output test załączyć zasilania na zgaszonym silniku (bo chyba jeszcze to działają zero-jedynkowo).
@biskup2k: No właśnie nie wiem, czy tak rzuci, napinacze są sterowane ciśnieniem oleju, wiem, że da się jakoś sprawdzić kąt ich wysterowania w danym momencie, ale nie wiem gdzie tego konkretnie szukać i w jakich wartościach powinno się to zamykać. Mam obawy, że znowu zaczęły się przycinać, albo nie pracują w pełnym zakresie bo jak zwykle dostawał kopniaka przy tych 4 tys obrotów z lekkim groszem, tak teraz raz zachowuje się
@Glenroy: Jeszcze możesz porównać logi z przepływem powietrza ze sprawnego i twojego samochodu. Max przepływ przy obrotach mocy maksymalnej powinieneś mieć około 150g/s.
Zobacz też korektę kąta wyprzedzenia zapłonu przy gazie w podłodze, może któryś czujnik spalania stukowego cofa zapłon.
@biskup2k: Zrobiłem logi dynamiczne dla kanału 090 i 093, jeśli wiesz o co w tym wszystkim chodzi, to są tutaj: http://vaglog.pl/log_279883.html.
Mam też dla kanału 003 i chciałem zrobić 014,015 i 016 bo tam jest kontrola wypadania zapłonów, ale nie mam żadnych odczytów na tych kanałach, podejrzewam, że mój sterownik po prostu nie dysponuje takimi informacjami :/.
003 jest tutaj: http://vaglog.pl/log_279881.html
Mam jeszcze 020 i 021, bo jeżeli dobrze rozumiem, dotyczą
@Glenroy: Chyba etykiety masz złe dla grup 090, 093, bo opisane jest jako "Idle Stabilization".

Ale jest Cam "Ctrl. ON", "Cam Ctrl. OFF" i zmieniają się wartości.
W 090 jest informacji czy wariatory są aktywne i zmiana kąt. A w 093 masz odchyłkę od tego co oczekuje ECU, 0 to jest idealnie.

W 020, 021 (też złe etykiety) widać, że trochę cofa zapłon ale na dwóch stronach silnika. Nawet dosyć sporo,
Jeszcze sprawdź czy działa ci skracanie kolektora ssącego. I też możesz zrobić loga z napięciem sond bo może do silnika trafia za mało paliwa.


@biskup2k: Skracanie działa, a przynajmniej ten cyngiel zmienia nastaw :). Jutro wieczorem zrobię loga z sondami.

Co do etykiet, to sam nie wiem o co tutaj chodzi, tak lecąc po kanałach trochę rzeczy nie pasuje do danych z rosstecha, ale mam to samo bez względu, czy używam
@Glenroy: No to może być paliwo. A jest jakaś różnica przy jeździe na 95 a 98?
Co do tego kopa przy 4000 to może jak miałeś świeżo wymienione napinacze to szybciej się przełączały a z czasem jak się zasyfiły robią to wolniej i nie czuć tak przełączania.