Wpis z mikrobloga

Dobra to już bodaj moje ostatnie pytanie i dotyczy bezpośrednio #egzamin i placyk.
Już drugi raz oblewam ósemkę będąc tak sparaliżowany strachem że nie umiem wykonać nawet jednego złożenia motocykla do skręcania. Czy ktoś ma jakikolwiek sposób na takiego asa ?
#motocykle
  • 26
  • Odpowiedz
@YouogY hmm może przesiadka na rower? Pamiętaj żeby patrzeć tam gdzie chcesz pojechać, obracaj głowę w stronę w której znajdziesz się za chwilę, zachowaj prędkość powyżej 10 , najlepiej rób na drugim biegu. Balansuje odpowiednio ciałem, poćwicz na placu tylko ósemki , ja robilem je już praktycznie szorujac kolanem po placu.
  • Odpowiedz
@YouogY: ja byłem obsrany, ale na slalomie wolnym. Przeanalizowałem błędy jakie popełniłem, sprawdziłem możliwe scenariusze na placu manewrowym i na egzaminie bez problemu. Na jakim biegu robisz ósemkę? @Kick_Ass wprawdzie pisze żeby robić na dwójce, ale moim zdaniem to wcale nie jest najlepsza metoda, zwłaszcza jeśli ktoś nie czuje się zbyt pewnie na moto. Ja sprawdzałem na dwójce i owszem da się, ale wolałem na jedynce, puszczałem gaz i
  • Odpowiedz
@BratProgramisty mnie na jedynce prędkość trochę nie pasowała, a co jak się nauczysz w szkole na jedynce , powiedzmy 10 na godzinę, a na egzaminie będzie jechał 11 albo 9? Dwojka to już ciągnie pod 14 , dynamiczniej, ale i mocniej trzeba się składać. W niskiej prędkości trochę ciężej utrzymać stabilność, tak moim zdaniem. U mnie na egzaminie była nówka sztuka i miał ograniczniki skrętu jeszcze a na kursie #!$%@? już
  • Odpowiedz
@BratProgramisty: Na kursie jeździłem na 1 bez gazu. Na pierwszym egzaminie miałem motocykl z WORDu i okazało się że tak jak @Kick_Ass: pisze na wolnych obrotach jechał zdecydowanie szybciej niż mój z kursu. Skończyło się to przekroczeniem linii.
Na drugim jechałem już "swoim" ale okazało się że po puszczeniu sprzęgła zaczął niemiłosiernie szarpać ( za mało gazu ) co mogło być spowodowane wszystkim - totalny szrot.... efekt podparcie
  • Odpowiedz
@YouogY: Moim zdaniem nie bieg, ale praca sprzęgłem by pomogła. To tak jak w samochodzie jak masz wysprzęglony to ile byś gazu nie dał prędkości nie będzie - także gaz by nie zgasł, szarpał - sprzęgło do kontroli prędkości i powinno być dobrze - powodzenia!
  • Odpowiedz
@YouogY: jak jeździsz po placu, to zwróć uwagę na wszystkie obce osoby, które na Ciebie patrzą i sobie wyobraź, że to egzaminatorzy - przyzwyczaj się do myśli, że obca osoba Cię ocenia. to w głowie. a w ciele - znajdź taki sposób na ósemkę, żeby Ci wychodziła od strzała i za każdym razem - wtedy nie ma opcji, żeby nie zdać.
  • Odpowiedz
@YouogY i to jest dobra opcja,kup coś niedużego na sezon, dwa umiejętności i samoświadomość ci wzrośnie okrutnie.

@bieniek sprzęgło na manewrach dla ludzi bez doświadczenia? Zresztą gdzie tam czas na używanie sprzęgła znajdziesz? Nie, to się powinno przejechać płynnie i na biegu.
  • Odpowiedz
@bieniek: praca sprzęgłem u świeżaka, który ledwo panuje nad motocyklem, jest zesrany przez egzamin i robi ósemki? ( ͡° ͜ʖ ͡°) Mnie uczyli żeby nie dotykać sprzęgła na slalomie, ósemkach itd. Jeżeli instruktor był w stanie zrobić wolny slalom na trójce bez sprzęgła to na jedynce się da bez problemu.

@YouogY wrzucasz jedynke i na niej zostawiasz, poproś instruktora, żeby Ci podkręcił obroty, jak ten
  • Odpowiedz
@tosyu możesz ale to nie ma sensu,używając hamulca przy 10 na godzinę zaburzasz równowagę bo tam moto praktycznie tylko w skręcie jest, skutek taki że albo powali ci się w zakrecie,albo wyprostuje i wyjedzie z luku. tam jest naprawdę dużo miejsca, jak prawidłowo balansujesz ciałem to nie ma możliwości aby się tam nie zmieścić.
  • Odpowiedz
@Kick_Ass: jak sobie robie ósemke i slalomik na placyku w grodzisku, tak dla własnego treningu, to z wciśniętym tylnym o wiele łatwiej mi idzie niż ze sprzęgłem, ani nie powala, ani nie prostuje

ja nie twierdzę że to dobry sposób, są pewnie lepsze, ale jeśli można to może @YouogY mógłby tak popróbować, a nuż pomoże :)
  • Odpowiedz
@fre4k: @Kick_Ass
No właśnie czy to nie jest trochę tak, że tego brakuje w szkoleniu - umówmy się - nie jest to "rocket sicence". A gdyby opanować tę sztukę to nie było by problemów, że na 1 wolne obroty inne na dwójce się dławi itp.
Ja pracę sprzęgłem skumałem sam - na kursie - pomyślałem sobie, po co ja się męczę gaz-hamulec gaz-hamulec jak wystarczy lekko sprzegło wcisnąć i
  • Odpowiedz
@tosyu bo twoje moto waży ile, połowę tego co moto na egzaminie? Poza tym wciśnięcie hamulca gdy motocykl jedzie na biegu , może go zdusić jak zrobisz to bez wyczucia,albo nie zaoperujesz sprzęgłem,za dużo dla kierownika bez doświadczenia imo.
  • Odpowiedz
@bieniek: u osoby która zaczyna jeździć to są dodatkowe niepotrzebne elementy, przy naciśnięciu sprzęgła i zwolnieniu jak jedziesz za wolno moto Ci może wystrzelić i się rozpędzić, możesz jechać na pół sprzęgle, ale to nie jest dobra opcja, przy robieniu maksymalnych zwrotów kierownicą, dodatkowo to wzmaga przenoszenie ciężaru ciała na kierownice
  • Odpowiedz
@YouogY trzeba się tak jakby zharmonizować z motocyklem, ręce tylko lekko na kierownicy, mocno sicskasz kolanami, ja używałem dupska do przerzucania ciężaru , ktoś powie że za wolno, u mnie to najbardziej pomogło, poldupkiem wystarczy ssunąć się z kanapy w stronę przeciwną do tej w którą skrecasz, jak czujesz że moto idzie za szeroko to poglebiasz skręt,jednocześnie wypuszczasz dupsko bardziej w przeciwną, ją jestem duży więc mnie osobiście to dało najwięcej,
  • Odpowiedz