Wpis z mikrobloga

#arduino #esp8266 #cpp

Utworzyłem sobie nowy projekt w Arduino IDE dla ESP12, chciałem połączyć się ze swoją siecią wifi. Użyłem #include , łączenie z siecią wygląda tak: WiFiMulti.addAP("SSID", "PASSWORD"); - wszystko poszło zgodnie z planem. Chcę przenieść ESP gdzie indziej, inna sieć i jest cyrk - mim o zmiany SSID i PASSWORD moduł zawsze próbuje połączyć się z siecią wpisaną pierwszy raz. Mało tego, komentując całą linię WiFiMulti.addAP("SSID", "PASSWORD"); nadal łączy się z tą siecią. Cuda? Nie mam pojęcia o co kaman.

Oczywiście za każdym razem robię upload projektu ( ͡º ͜ʖ͡º) zweryfikowałem to zmieniając nawet parametry http wysyłane do serwera. Zastanowiła mnie metoda addAP, może buforuje sobie sieci i korzysta z pierwszej z kolekcji, ale jak skoro wgrywałem projekt na nowo? Klasa ESP8266WiFiMulti ma co prawda metodę APlistClean(), ale jest prywatna i wywołana wraz z destruktorem obiektu.

https://github.com/esp8266/Arduino/blob/master/libraries/ESP8266WiFi/src/ESP8266WiFiMulti.cpp

It's magic ( ͡° ͜ʖ ͡°) ???
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@tomix: może nie wgrywa się prawidłowo i w pamięci flash cały czas siedzi stary program. Sam w pracy siedziałem kiedyś chyba godzinę, żeby połapać się że wrzucam nie ten wsad który kompilowałem :/
  • Odpowiedz
@tomix: ja zawsze nadpisuje stary soft czystym. Trzeba pamietać przy tym, zeby nadpisać każdy adres na jaki wyrywało sie wczesniej jakiś program. U mnie to działa zawsze.
  • Odpowiedz
@sztajek: nie wiem czy dobrze Cię rozumiem, ale czy nie należy rozgraniczyć dwóch pojęć? flashowania esp za pomocą flashdownloadtool od wgrywania na niego samego programu za pomocą np. Arduino IDE?

Flashując go oczywiście nadpisujesz każdy obszar pamięci nowymi danymi, na stronie esp są tylko te
  • Odpowiedz