Wpis z mikrobloga

@MalutkaM: Gdy pociąg się zbliża to hamuje, gdy odjeżdża to przyspiesza, a więc jego koła obracają się w częściowym poślizgu. Ten dźwięk to może być przesuwanie metalu po metalu (kół po szynach). Ponadto hamulce są pneumatyczne, więc może to być dźwięk pracy pneumatyki (zaciskanie przy hamowaniu i odpuszczanie przy ruszaniu).
@MalutkaM Kiedyś szyny nie były spawane jak dziś i dźwięk charakterystyczny dla pociągu czyli dumdum...dumdum rozpraszał przesunięcia boczne kół i całego wózka. Koło przesuwa się do przodu ale trzeba pamiętać, że następuje tuch boczny na główce szyny. W ilości wózków tj. po cztery na wagon i tym samym osiem kół a wagonów np sześć daje nam 48 kół, to przesunięcia boczne są ciągłe. Wiemy jak zbudowane jest koło? Oprócz, że jest okrągłe