Wpis z mikrobloga

Taka mała #niepopularnaopinia w temacie #motoryzacja #samochody a mianowice #downsizing, jeździłem już prawie wszystkimi popularnymi małymi turbo silniczkami jak tsi, tce, thp czy nowy 1.0 turbo z opla i stwierdzam, że te silniki są super.
Mało palą, dobrze jadą szczególnie dołem, przy takiej normalnej jeździe sprawdzają się fantastycznie.
  • 42
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@sorhu: nie znam nikogo kto ma i narzeka

@gmitek: pewnie mniejsze jak w niezniszczalnym wolnossącym 8 zaworowym silniku opla :) Albo w jeszcze bardziej niezniszczalnych silnikach hondy :)
  • Odpowiedz
@elemenTH: taa i dlatego norma dla 1,4 TSI to 0,5 litra na 1000 km czyli przy ich zaleceniu wymian po 30 000 może istnieć konieczność dolania w miedzy czasie 15 litrów oleju.
  • Odpowiedz
@elemenTH: nikt im tych cech nie odmawia, jednak dla przeciętnego polskiego kupującego liczy się coś takiego jak trwałość. A to ile z nich bez drogich napraw przejedzie 150 -200 tys to już osobny temat.
  • Odpowiedz
@crushyna: od #!$%@? jest takich z przebiegiem 300+, jednym takim co ma już 270 często mam przyjemność podróżować i jest to 1.2 105 koni w octavii i to w dodatku ten #!$%@? na łańcuchu
  • Odpowiedz
@elemenTH: A ja nie mówię, że dużych / normalnych silników nie można zepsuć :D
Chcąc lub nie chcąc, wysokie moce, turbina, mała pojemność = duże ciśnienie.
A panewki nie rozwalają się powoli, tylko często w ciągu paru sekund ;)
  • Odpowiedz
@elemenTH:

pewne niezniszczalne wolnossące silniki pewnej ukochanej w polsce marki przy przebiegu 200tys często potrzebowały remontu generalnego


Jakiś przykład ?
Ja też uważam że downsizing ma wiele plusów i bardzo dobrze napędza koniunkturę. Nie jeden mechanik ma za co żyć i dziękuje peugotowi oplowi czy innemu vw za wyprodukowanie jakiegoś tsi w którym przy 50k robi sie remont za kilkanaście tysięcy
  • Odpowiedz
@elemenTH: ale co ty próbujesz udowodnić wrzucając 1-2 egzemplarze jakiegoś modelu? Wrzucę ci zaraz kilka sztuk alfa romeo z twin sparkiem i przelotem 300 tys i to niby zmieni fakt że był to średnio udany silnik? Pogadaj z ludźmi z serwisu citroena/bmw jak się sprawuje 1.6 thp. Nagar w silnikach tsi to tez pewnie tylko wymysł.
  • Odpowiedz
@l0tka22: 1.6 vw :) A nie słyszałem jeszcze o żadnym przypadku skończenia się silnika 1.2 thp od peugeota, vw z początku produkcji miał silniki jakie miał ale mówimy o tym co jest teraz. Kiedyś tylko vw robił takie auta a teraz wszyscy je mają. 1.4 turbo w oplu bardzo dobry, 1.4 turbo fiata bardzo dobry, obecne tsi 1.2 i 1.4 #!$%@?ą aż miło, 1.2 tce w reno bardzo dobry, 1.2
  • Odpowiedz
@elemenTH: Nie twierdzę, że wszystkie są kiepskie. Może i w octaviach to śmiga. Sam jechałem Rapidem nowym z jakimś małym silnikiem i było całkiem ok. Ale akurat mam kolegę w Oplu i opowiedział mi to i owo. Na przykład Vivaro 1.6 cdti niestety nie nadają się najwidoczniej do busa.
  • Odpowiedz
@lossuperktos: nagar jest we wszystkich silnikach z direct, w dieslach też, a co w 1.6thp oprócz #!$%@? napędu rozrządu się psuje no weź powiedz? Taki sam rozrząd #!$%@? montowali zdaje się w wolnossakach od psa i co to ma do rzeczy? VW też już ma normalne rozrządy co działają długo i bezawaryjnie. Więcej znajdziesz niedorobionych wolnossaków niż turbobenzyn downsizingowych.

Ogólnie potwierdziłeś jeden prosty fakt, jak jest #!$%@? silnik to jest
  • Odpowiedz