Wpis z mikrobloga

@brmstufldigart: Spróbuję skontrować:)

- doprowadzenie aktualnych systemów do stanu bezawaryjności może być niemożliwe lub nie mieć uzasadnienia ekonomicznego;

- cyfryzacja nie musi oznaczać rezygnacji z usług analogowych lub interfejsów tradycyjnych (ot np. identyfikacja podatnika po głosie nic nie zmienia dla wykluczonych cyfrowo, nadal mogą dzwonić do urzędu) + usługi cyfrowe niekoniecznie muszą oznaczać istnienie frontu do obywatela; cel może być inny, np. ścięcie kosztów.

:)
@michalkosecki: jakiś czas temu "psuł" się pesel i nie można było wystawiać aktów zgonu, dowodu..
to jest system krytyczny dla działania państwa, a mimo to dał dupy. O to tu chodzi.. o pewność..
Jak znam życie powstanie gigantyczny kloc programistyczny i sprzętowy na grube miliony i.. po drugiej stronie będzie nadal komponent analogowy w postaci urzędnika ;-)

w sumie to w kontaktach z urzędem/rządem nie spotkałem usługi, która działałaby w sposób