Wpis z mikrobloga

Dobra, durne pytanie w temacie motorcykli, ale widziałem różne poglądy w tym temacie, może wszyscy mają rację, nie wiem, więc się spytam.

Otóż - przy redukcji z międzygazem, kiedy dokładnie dodajecie gazu i jak wykonujecie ten manewr?
Warianty widzę dwa:
1) delikatny nacisk na dźwignię zmiany biegów
2) zaczynam wciskać sprzęgło
3) dodaję gazu
4) wbijam niższy bieg (w sumie to sam wskakuje w pewnym momencie przy bardzo małym nacisku na dźwignię zmiany biegów)
5) puszczam sprzęgło
czy może:
1) delikatny nacisk na dźwignię
2) wysprzęglenie
3) redukcja biegu
4) dodanie gazu
4) puszczenie sprzęgła

Wariant drugi stosuję jeżdżąc samochodem i działa wyśmienicie.
W każdym razie, w obu przypadkach udaje się wrzucić niższy bieg bez szarpnięcia, ale chciałbym wiedzieć, który wariant mniej obciąża sprzęgło, napęd i skrzynię biegów.

Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi i przepraszam, jeżeli temat był już wałkowany.

#motocykle #motoryzacja #pytanie
  • 16
@PMV_Norway: mógłbyś rozwinąć, bo coś mi umyka - bieg przecież sam się nie zmieni, więc co masz na myśli odradzając "naciskanie na dźwignię"?

@urwis69: taki wynalazek, bez którego duży singiel robiłby bardzo zabawne rzeczy przy redukcji na jedynkę na mokrym :)

@MotoKubaPL: no chyba sens jakiś jest (pewnie wątpliwy, ale zawsze), bo redukcja odbywa się płynnie. Ale czemu wariant 1. jest ogólnie lepszy? Bo uzasadnienie, które czytałem, było jakieś
@Pantokrator chodzi o to by nie obciążać skrzyni przed zmianą. Dla mnie zła technika jest wywieranie nacisku na dźwignię chwilę przed zmianą. Najlepiej zrobić to w momencie wysprzeglenia, kurcze ciężko mi ogarnąć na sucho. Sprzęgło w tym samym momencie dźwignia i miedzygaz, puszczają na wyższych obrotach
18+

Zawiera treści 18+

Ta treść została oznaczona jako materiał kontrowersyjny lub dla dorosłych.

@enjoi widziałem już kiedyś ten filmik, ale w kwestii wyjaśniania szczegółów i uzasadnienia "dlaczego tak" to jest taki sobie. Tzn. w sumie to już owo uzasadnienie znałem, ale było raczej tak sobie napisane i zostawiało sporo wątpliwości.
@enjoi: jakiś czas temu go oglądałem, ale takiego czysto technicznego wyjaśnienia bodajże nie było.

To zresztą nieistotne, bo sobie popatrzyłem na animacje działania skrzyni biegów w motocyklu i chyba łapię, w którym momencie przygazówka "ratuje sytuację", bo na pierwszy rzut oka nie jest to takie oczywiste.