Wpis z mikrobloga

mirasy.
Ktoś coś ciekawego jest w stanie napisać o 2,2HDi bi-turbo ? W necie info jak na lekarstwo, nie znalazłem żadnych sensownych informacji o jakiejś wadzie wrodzonej.
Wiadomo - jak współczesne diesle: koła dwumasowe, egry, turbiny (tu akurat dwie). Z tego co się zorientowałem FAP to nie jest jakiś wielki problem, nawet samemu można to ogarnąć.

Przychodzi powoli czas zmiany samochodu, a że rodzinka się znów powiększa i z uwagi na komfort posiadania drzwi przesuwnych, wybór padł na eurovana II, a dokładnie na lancie phedrę. Tam tylko silniki PSA, a że obecnie śmigam AR156 175KM to ciężko by mi było zmienić na jakieś 110KM (chodź i tak gabaryty i ciężar samochodu swoje pewnie zabiorą z tych 170KM).

#motoryzacja #hdi #peugeot #citroen #silnik
  • 9
  • Odpowiedz
@rustupl: szczerze mówiąc nie znam dokładnie tego silnika, ale diesle z PSA to generalnie wg mnie najlepsze diesle na świecie, jesli chodzi o kulturę pracy i niezawodność.
  • Odpowiedz
@rustupl: @bourgeois: nie wiem, czy ten silnik to to samo, co zwykle 2.2, ale jesli tak, to szału nie ma jeśli chodzi o niezawodność. To już lepiej 2.0 109/136KM i chip. Mam tego pierwszego w C5, chip na ~140KM i jestem zadowolony. Wtryski do wymiany co ~60tys dzięki temu, ale to groszowe sprawy. A auto jedzie całkiem niezle według mnie.
  • Odpowiedz
@bourgeois: są problemy z turbinami i z łańcuchem między walkami o ile dobrze pamietam. Ale pewny nie jestem. Mój 2.0 ma nalatane 412tys i nie było robione absolutnie nic. A jedzie całkiem niezle ( ͡° ͜ʖ ͡°)

  • Odpowiedz
@rolfik_r1: @bourgeois: no właśnie to już nie to samo co stare 2,2 jednak nie potrafię znaleźć żadnych konkretnych informacji. Zastosowanie dwóch turbin na pewno znacznie zmieniło układ sterowania i osprzęt silnika, natomiast nie wiem co dokładnie z samym silnikiem (głowica, wtryski itp).
O łańcuszku gdzieś coś czytałem, że po ok 200kkm już warto go wymienić, ale też brak konkretnych info (praktycznie jedną wypowiedź znalazłem, że ktoś zmieniał przy wymianie rozrządu).
  • Odpowiedz
@solar @rolfik_r1: ups co za fopa wtopa ;-) jakoś widząc 109/136 mózg mój przyjął informację 100/136 (myśląc o kW/KM).
Niemniej znaczy to, że w tym 2,0 mamy 8v jeśli dobrze kojarzę. A to oznacza dość dużą różnicę technologiczną pomiędzy tym 8v a tym przedmiotowym 2,2 170KM.

Dalej więc szukam info czy warto się tym motorem interesować, czy jednak porzucić na korzyść 2,0 16v 136KM. Być może te 136KM idzie dobrze zawirusować
  • Odpowiedz
@rustupl: aha, moja C5 po chipie przyspiesza w troche ponad 10s do setki. Mierzone stoperem, pewnie nie do końca idealne zmiany biegów, pewnie udałoby się zejść poniżej 10s. Vmax 215 według prędkościomierza, 208 według Yanosika. Spalanie przy spokojnej jeździe (do 90km/h) spadło z 6,5 do 5,8
  • Odpowiedz