Wpis z mikrobloga

@pierwiastekzminusjeden: Pytanie to co za aplikacje chcesz pisać? Konsolowe? Okienkowe na kontrolkach? Czy ostatnio modne pływające i mobilne? C++? JavaScript? QML? SQL?
Generalnie są różne książki do Qt5 (nie ucz się 4), ale technologia jest tak szeroka że trzeba coś wybrać.
Ja mimo wszystko polecam naukę zacząć od QML do tworzenia mobilnych prostych aplikacji, mimo że kod pisze się w JavaScripcie to mimo wszystko jest mocno zorientowany obiektowo i łatwo można
@lionbest: Wszystko, w tej chwili do nauki chce zrobic(a w zasadzie zbudować projekt na bazującym kodzie) aplikację korzystającą z freeglut (silnik + gra).
Widzę, że można korzystać z #cmake, więc się cieszę.
Generalnie to C++, chciałbym też skorzystać z przenośności Qt, zeby pracować pod win i pod linuh.
@pierwiastekzminusjeden: Czyli jednak nie Qt? Bo jak jednak to Qt3D i zapomnij o klepaniu w API OpenGLa od podstaw. Nie opłaca się uczyć czegoś co już niedługo zostanie zastąpione Vulkanem.
Z Qt3D możesz korzystać zarówno w C++ jak i QMLu, ale jak rozumiem wolisz C++. Niestety nie ma dobrych tutoriali ale osobiście uważam że example powinny wystarczyć.
@pierwiastekzminusjeden: No spoko, jedyne co mogę ci pomóc to żebyś korzystał z raczej z najnowszej wersji, ta zaciągnięta z qt.io jest dość stabilna i w miarę nowa chyba 4.0.3 .
Jeżeli robisz pod Windowsem to mimo wszystko lepiej korzystać z kompilatora od Visuala (QtCreator sam wykrywa) bo debuger od MinGW krótko mówiąc nie działa jak trzeba. Pod Ubuntu nie ma problemu z najnowszym G++ oraz Clangiem.
QtCreator niema nic szczególnego co