W USA zniosą kary za nadmierne zużycie paliwa. Normy CAFE do kosza

Republikańscy senatorowie, z poparciem koncernu, chcą znieść finansowe kary za niespełnianie norm zużycia paliwa. Zmiana ta miałaby pogrzebać przepisy CAFE (Corporate Average Fuel Economy), które od pół wieku zmuszały producentów do rozwijania coraz oszczędniejszych technologii. Stellantis nie kryje

- #
- #
- #
- #
- #
- 130
- Odpowiedz
Komentarze (130)
najlepsze
Mowa jest o tych przepisach które spowodowały, że nie opłaca się budować małych miejskich autek, ale za to duże paliwożerne trucki i suv-y są ok?
BTW 1. Z autami do miasta nie ma
@HeniekZPodLasu: Bo jeżdzi po publicznych drogach i spala powietrze które jest wspólne. Duże auta to większe konsekwencje wypadku z udziałem pieszych czy mniejszych aut. to większe zużycie nawierzchni, większe miejsca parkingowe itd. to są realne koszty przerzucane na resztę społeczeństwa do takiego stopnia, że jak nie masz pick-upa to jesteś frajer.
no
Autobusy palą 2 razy więcej.
mały busik na bazie iveco daily 3.0L 180 km spali 12-14 ale przewiezie 22-24 osoby
Lata 50te... koncepcja HEMI to zaokraglone komory spalania. Dodatkowo miały po dwie swiece na gar co głównie poprawiało jakości spalania mieszanki. Poczytaj sobie.
Co tam jest niemożliwego do poprawy co jest mozliwe w innych silnikach?. Przeca ona nawet zmienne fazy mają, a nawet odłączają połowę garów jeśli warunki są odpowiednie (np tempomat i autostrada).
No to czekam, bo już od tych wakacji miała ruszyć produkcja tych silników.
@fervi Póki co to GM + Ford mają 30% rynku.
źródło: temp_file3457645099571460337
PobierzJednym z efektów ubocznych regulacji jest to, że bardziej opłaca się sprzedawać duże samochody, które można zarejestrować jak lekką ciężarówkę. Jest to jeden z powodów dla których ford
A normy są tak wyśrubowane, że plug-in ważący 2 tony łatwo je spełni, bo w cyklu testowym będzie miał spalanie poniżej 2 l/100 km. A małe, miejskie auto musiałoby palić połowę mniej, żeby mieć taki sam wpływ na średnią. Gdyby Fiat produkował samą
(wagi litry odległości wymyśliłem tylko po to aby pokazać tamtejszy absurd)
To jak to jest w tym tresowaniem?
@el_loco_crooliko: akurat trochę chyba jest. W artykule masz napisane jaki był powód wprowadzenia regulacji. Powód minął i co? Jedyny problem to to, że amerykańce też są wytresowane i obca firma musiała się tym zająć.
(dokładne wyjaśnienie CAFE od 7 minuty - duże pickupy są traktowane jako ciężarówki i mają inne opłaty)