Wpis z mikrobloga

@Kozun: chyba czegoś nie rozumiem. Rozmiar kamery chyba zmienia się w zależności od rozdzielczości telefonu. Ja bym chciał, żeby tego nie robił i na każdym telefonie np. jeden klocek to było 10% ekranu. Coś jak w GUI (tam przyciski są ustawiane np. 100px od prawej i 100px od dołu), ale w grze
@JanuszHeweliusz: Tłumaczę:
Przyjmijmy, że mamy ortogonalną kamerę. Rozmiar ustalony w inspektorze jest stały i odzwierciedla wysokość widocznego wycinka sceny/świata/zwał jak zwał. W zależności od rozdziałki widoczne pole jest szersze lub węższe, nigdy wyższe lub niższe.
Jeżeli chcesz aby klocek zajmował 10% ekranu to jest dość trudne bo musiałbyś albo skalować każdy obiekt albo jakimś skryptem zmieniać rozmiar wyświetlanego obrazu.
Aby to zrozumieć wybierz sobie platformę docelową Android i potem w oknie
@Kozun: dzięki! chodzi mi po prostu o to, żeby osoby z większą rozdzielczością nie mieli większego pola widzenia
@Noct: to jest możliwe, tak mi się zdaję, tylko przy tworzeniu interefejsu z unity, nie przy świecie z gry, który ma inne wymiary
@JanuszHeweliusz: Są 2 wyjścia:
- wkładasz przed kamerę jakieś czarne paski po bokach które będą przysłaniały ekran po bokach ludziom z szerszym ratio.
- skalujesz obraz z kamery i wszystko jest wypaczone(np. kwadraty stają się prostokątami).