Wpis z mikrobloga

Pełne info na temat tego co grupa strategiczna ustaliła na dzisiejszym spotkaniu:

w skrócie:
1. Ochrona kokpitu w 2018 roku, najbardziej prawdopodobna opcja to halo, które będzie jeszcze testowane. No chyba, że wymyślą coś nowego w między czasie.
2. W kwestii komunikacji radiowej: limity obowiązują od wyprowadzenia auta na pole startowe do samego startu (włącznie z okrążeniem rozgrzewkowym), potem można gadać co się chce.
I jeszcze ciekawostka" "Also in our strategy group story: Teams not allowed to use privacy button for radio communication anymore." - będzie więcej komunikatów w tv, może resztę dadzą do live timingu albo coś, bo raczej wszystkiego na antenie nie da się puścić.

#f1
źródło: comment_fhMiT2xVOgsJTcdvM6F78F4HZX3Ky3nb.jpg
  • 13
@Eau-Rouge: nie będzie już mokrego startu za safety carem co też jest ok, ale nie bardzo rozumiem o co chodzi w tym że nie będą już obowiązywać "track limits" xD

@kubakabana: co, żeby ludzie nie wiedzieli kto jakim bolidem jedzie?!?! To już by było za dużo dobrych zmian ;d
mają nie karać za wyjazdy


@kubakabana: no wiem, ale jaki to ma sens? Jeździ się po torze a nie po poboczu. No chyba, że chcą zrobić więcej tych tarek co urywają zawieszenia i przywalanie w ścianę to będzie ta "kara" ( ͡° ͜ʖ ͡°)

np. Ricciardo i Verstappen mają bardzo podobne kaski, których nie da się rozróżnić w tv a co dopiero na torze. Są różne kamery
@acarter: jeśli będzie potrzeba to przejadą kilka okrążeń za safety carem, ale potem i tak ustawią się na miejscach startowych (zmiana opon najwcześniej po pierwszym okrążeniu) Nie będzie już "lotnego startu". Moim zdaniem w przypadku kiedy cały weekend jest suchy przejechanie tych kilku okrążeń jest jak najbardziej zasadne, w przypadku kiedy leje przez wszystkie sesje mogliby sobie go w ogóle darować, ale tak się pewnie nie stanie.
@kubakabana: a co w przypadku torów z wielkimi asfaltowymi poboczami? Kierowcy mogą sobie na nie zjechać i tam wyprzedzić? Mam nadzieje, że to tylko jakaś głupia propozycja, która nie zostanie przyjęta (żadnego oficjalnego potwierdzenia w tej kwestii nie ma jeszcze)
@tatwarm: @kubakabana: Jak dla mnie mogliby zrezygnować z karania za wyjazdy po za tor na wyjściach z zakrętów całkiem. Jak jest szybciej po poboczu to to wina toru a nie kierowcy :D Jak zakręt 1. na A1 Ringu:

Anyway, powinni zdecydować się na jedną z opcji, albo można robić #yolo po za torem ile komu gdzie się podoba, albo nie można i każdy wyjazd po za tor w każdym miejscu
@Eau-Rouge: mogliby zrobić jakieś szersze te pobocza i zapisać je jako część toru, żeby jazda była nieco płynniejsza. Z drugiej strony - jest nowy system sprawdzania kto wyjeżdża a kto nie. Limit na wyścig 5 wyjazdów, na kwale bezwzględny zakaz i tyle. Nie może być też tak że pozwolą wszędzie wyjeżdżać bo będą przebijać opony co sesję a wine i tak zwalą na pirelli xD

natomiast Brundle twierdzi, że:

Lots of
@tatwarm: W T1 podobno jest taka sama pętla jak na Hungaroringu w T4 i T11 (IIRC), więc wygląda na to że będzie jak na Węgrzech.

IMO póki kierowca sobie nie skraca drogi niech sobie robi co chce, nawet ciśnie po trawie jak uważa że to jest szybciej xD