Wpis z mikrobloga

"Reszta będzie powoli wymierać, nie będę wydawał na remonty tych torów, one pomału będą się sypały to w miejsce przyjdą autobusy."

Tak było przy wyborach na prezydenta Warszawy w roku 2010. Czy tak będzie i teraz?

Co ciekawe Krul wcześniej mówi o tym, że likwidować całkowicie nie będzie (tylko część kolidującą z ruchem samochodowym), a później padają powyższe słowa, które świadczą o chęci wygaszenia ruchu tramwajowego w stolicy i zastąpienia go autobusami.

Później chrzani głupoty o Korei Północnej czy braku komunikacji tego typu w większych miastach USA. Krul Korwin autorytet.

Przy okazji tego znaleziska:

http://www.wykop.pl/link/1556895/janusz-korwin-mikke-chce-byc-prezydentem-warszawy/

Nawet mema z krulem i bimbami znalazłem.

#krul #korwin #komunikacjamiejska #warszawa #polska #polityka #jkmcontent
Pobierz BaronAlvon_PuciPusia - "Reszta będzie powoli wymierać, nie będę wydawał na remonty ty...
źródło: comment_4M0GLSldKDSlZcu5NBz1OYXDE2d4hDxW.jpg
  • 33
@Epoche: Robią to poza miastem. Elektrowni jest nie wiele, więc łatwo da się wymagać od nich wysokich norm jakości (filtry, oczyszczanie), nie da się tego wyegzekwować od setek tysięcy silniczków.

@Baron_Al_von_PuciPusia: @Threepwood: Tramwaje są w USA np. w LA, ale rzeczywiście lobbing branży samochodowej to fakt, prze który obecnie wiele amerykańskich miast bardzo cierpi.

Poza tym krulu jak zwykle pieprzy głupoty. Przeniesienie pieniędzy z budowy linii tramwajowych na budowę
@Epoche: Zależy do czego porównujemy.

W porównaniu do komunikacji autobusowej to wydzielone linie tramwajowe mają o wiele większą przepustowość czy prędkość transportu z punktu A do punktu B (przykładem niech będzie wydzielona linia w Poznaniu - Poznański Szybki Tramwaj). W porównaniu do metra to kwestia oszczędności - budowa linii tramwajowej jest o wiele niższa niż budowa metra, tak samo eksploatacja samej linii, cena taboru czy koszta eksploatacji taboru. Jest zwyczajnie taniej.
@Threepwood:

większa liczba pasażerów


Niż w autobusie? Czy w samochodach?

mniejszy hałas


Plus to jest ale czy jakkolwiek znaczący w miejskim zgiełku...

wbrew temu co się wydaje krótszy czas podróży


Niż autobusem?

@Baron_Al_von_PuciPusia:

wydzielone linie tramwajowe mają o wiele większą przepustowość


Czymś to poprzesz? Nie wiem czy jeden tramwaj co ileś minut wiecej przewiezie niż auta. (a nie wiem dlaczego mialby wiecej i lepiej niz autobus?)

Mnie osobiscie dobija jak
wsiadających koło OBI czy Tesco :)


@Threepwood: ALE Z CIEBIE ŚMIESZEK. XD

Przykład rowoju sieci tramwajowych we Francji (art z 2011):

W przeciągu zaledwie dwóch lat długość czynnych tras tramwajowych (z wyłączeniem tras tramwajów dwusystemowych) we Francji wzrosła o 52,9 km z 419 km do 471,9 km. Jednak pomimo tego w budowie nadal znajduje się 262 km tras tramwajowych , dla porównania dwa lata wcześniej było to 298,6 km.

http://infotram.pl/text.php?id=41218
Niż w autobusie?


@Epoche: W autobusie - piszę porównując przecież do transportu autobusowego.

Mnie osobiscie dobija jak u mnie we wroclawiu stoje w korku i widze pusty "pas dla tramwajów" gdzie przejezdza tramwaj co 5 minut a ja przez to stoje na jednym pasie w potężnym korku.


@Epoche: I patrz - jadąc w tramwaju mijasz korki.

Czymś to poprzesz? Nie wiem czy jeden tramwaj co ileś minut wiecej przewiezie niż
Niż w autobusie? Czy w samochodach?


@Epoche: w porównaniu i z jednym jak i drugim

Wydzielone torowiska nadal są lepsze niż autobusy stojące w korku na ulicy. Oczywiście można budować buspasy, ale nie wszędzie jest możliwość

Dużo też zależy od organizacji ruchu i ustawienia świateł