Wpis z mikrobloga

Cześć wszystkim!
Od kilku lat prowadzę swój serwer #ots #tibia który dość dobrze prosperuje. Jakoś dwa lata temu zabrałem się za naukę C# oraz zabawę w Unity. Moja pierwsza "gra" na androida w ciągu dwóch miesięcy nabiła przy zerowej reklamie i według mnie fatalnym wykonaniu prawie 90 tyś pobrań i zarobiła nawet nawet (chociaż do 15k dużo brakowało), jednak została usunięta przez użycie w krótkim opisie zastrzeżonej nazwy :( Druga gierka, nad którą pracowałem ostatni rok jest już na ukończenieu i na dniach trafi na sklepy androida/iosa, planuje zainwestować w reklamę pewną sumę pieniędzy, może ktoś z Was ma doświadczenie gdzie najlepiej promować grę? facebook + promowanie x zł/dzień się sprawdza? Czy są to tylko puste instalacje? z góry dzięki.
#gamedev
  • 21
@n1troo: oczywiscie, sprawdz 11 bits (launch pad chyba) albo Techland i ich Shortbrake studios. Nie wiem czy Twoja gra ma potencjal, ale zalozmy, ze ma - sam ja wydajac prapwodobnie przepadniesz, a reklama pociagnie Cie po kieszeni. Rozejrzyj sie za partnerem. Procentowo mniej hajsu bedziesz miec, ale odnotujesz wieksza ilosc sprzedazy.
@n1troo: milion rzeczy, czy grafa jest odpowiednia dla targetu, czy ma dobra monetyzacje, jezeli to f2p czy ma mechanizmy przeciwko retencji, itd itd wydawca Ci tez pomoze dostosowac gre pod rynek. Co czesto spotyka sie z sprzeciwem developerow (bo jak moja ukochana i najlepsza gre ktos smie zmienaic!), ale jak dobry wydawc, to wyjdzie tylko na dobre.

A, przenigdy nie podpisuj umowy na sprzedaz IP, jak daja uprfont to tez bierz.
@Arkam: Jeżeli nie jesteś "grubą rybą" i nie możesz skorzystać z efektu skali to nie polecam w ogóle inwestować w zakup ruchu. To jest ogólnie zależne od tego w jakich użytkowników celujesz, ale jeżeli to popularne kategorie (np. gra strategiczna, faceci 20-40 lat) ceny za użytkownika są zawrotne i bardzo trudno jest uzyskać odpowiednie LTV, żeby inwestycja się zwróciła. Daj znać jakie były efekty jak już na coś się zdecydujesz.
@BedeGralWGre: @ofczy: @Arkam: A jeżeli wydawcy nie będą zainteresowani moją grą, a powiedzmy wąską grupa testerów stwierdzi, że gra jest ok i spędzą z nią po parę godzin to jak wtedy podejść do tematu? Wydać w sklepie play google, zapomnieć i liczyć na cokolwiek czy może wykupić te reklamy facebookowe za odpowiednią kwotę, która już i tak jest przygotowana na ten cel?
@Arkam: jeżeli masz dobrze zmonetyzowaną grę to możesz zainwestować w reklamę na FB, tam jeżeli gra będzie bardzo interesująca dla targetu i sporo potestujesz to zejdziesz nawet do $0.3+ za instalację w lepszych krajach. Oczywiście dla modelu F2P.
Nie słuchaj @ofczy bo gada głupoty: "jezeli to f2p czy ma mechanizmy przeciwko retencji" xD
Reklama może być opłacalna, przy dobrej monetyzacji.

Jeżeli chcesz wydawać przez wydawcę, to lepiej poszukaj za granicą, napisz
@dziki_dziki: Łatwo powiedzieć co nie zadziała, natomiast co zadziała - to jest pytanie za milion. Sam chętnie bym się dowiedział. Zgaduję, że najlepiej będzie znaleźć swoją niszę i starać się zbudować wokół niej społeczność. Może pieniądze które masz jakoś w tym pomogą. Nie wiem, kup jakiś fajny telefon i zorganizuj konkurs, albo coś w ten deseń. W każdym razie kupowanie ruchu zadziała tylko gdy gra będzie dobrze zoptymalizowania (o czym pisał
@RSGApps: Nic Ci po instalacjach, jezeli gracz spedzi w grze 30 minut i juz do niej nie wroci. Dlatego jezeli to f2p powinny zostac doszyte funkcjonalnosci, ktore spowoduje ze gracze beda wracac. Ot najprostrze z prawidel robienia f2p.

@Arkam: Jezeli to pierwsza Twoja gra, ktora mialabybyc wydana przez wydawce, osobiscie radze darowac sobie zagranice - rozmowy trwaja dlugo i stracisz hajs na prawnikow, ktorzy Cie upewnia, ze nie ma zadnych
@RSGApps: Podpytuje bo kończę swoją pierwszą grę i sam nie wiem czy się przyjmie i jakie będzie zainteresowanie, testy na razie przeprowadzam na znajomych i sam się dziwię, że czasami nie rozumieją według mnie prostych mechanizmów w tej grze, grę mam skończoną tak gdzieś w 80%, najtrudniejsze rzeczy już porobiłem zwłaszcza multi, wiem, że rzuciłem się na głęboką wodę, ale już jest to zrobione więc nie ma co jęczeć. Gra jest