Wpis z mikrobloga

niech mi ktoś to wytłumaczy bo już zgłupiałem. Jeśli jadę ciężarówką np 2h i z różnych powodów robie postój który trwa powiedzmy godzine(pauza-łóżko) to wtedy mogę:
A) jechać kolejne 2,5h, następnie robić kolejną pauze 45min i jechać dalej 4,5h
B) liczone jest to jako zakończenie cyklu 4,5 godzinnego i mogę teraz jedynie zrobić kolejne 4,5h

mam nadzieję że opisałem moje pytanie w miarę zrozumiale( ͡º ͜ʖ͡º)
jeśli prawidłową odpowiedzią okazało by się B to w takim przypadku najlepiej robić taki odpoczynek na młotkach, żeby nie tracić czasu jazdy?
#czaspracy #ciezarowki #bekaztransa #spedycja #tir
  • 20
  • Odpowiedz
@ImeNs: ujmę to może trochę inaczej, nie możesz wykonać w jednym ciągu więcej niż 4,5h jazdy, pauzę 45 min możesz podzielić na dwie pauzy, z czego pierwsza musi być co najmniej pół godziny. Wygląda to tak, że np: jedziesz 2h, pół godziny pauzy, jedziesz 2,5h, 15 minut pauzy (w sumie daje to 45 minut przerwy po 4,5h jazdy). No i nie możesz zrobić więcej niż 9h jazdy pomiędzy odpoczynkami dziennymi
  • Odpowiedz
@TuckY: aha, czyli po tej pauzie jade spokojnie 4,5, robie regulaminowe 45min pauzy i krece pozostałe 2h tak żeby wyszła łącznie 9. i żadne ITD wtedy się nie dowali? wiem że to śmieszne pytania ale dopiero zaczynam a nie chcę sobie narobić problemów.
  • Odpowiedz
@ImeNs: co do pytania o "młotki", pauza to pauza - czyli łóżko. Młotki to "czas pracy innej niż jazda". Chcesz być przepisowy? Jak masz załadunek to oznaczaj ten czas jako "młotki". Ale większość kierowców daje "łóżko", bo pozwala im to np. rozbić sobie pauzę 45-minutową i nie muszą potem stać całych 45 min, ale np 30.
  • Odpowiedz
@TuckY: no właśnie chce robić wszystko na legalu, ale ostatni miałem sytuację, że po godzinie jazdy zajechałem na myjnie cysterną i stałem w kolejce. Czyli wtedy nie wykonuje pracy i daje sobie pauze. tam czekałem jakąś godzinę, jak mnie wpuścili dałem już młotki. Tylko że jak wyjeżdżałem to trochę zgłupiałem, bo nie wiedziałem ile teraz mogę czasu jechać. Bo nowe tacho pokazywało że zrobiłem należną przerwę 45min i mogę jechać
  • Odpowiedz
związku z czym nie byłem pewny czy po wyjechaniu tych 4,5h mogę jeszcze zrobić pauze 45min i jechać dalej 3,5 czy mam już robić 11h
  • Odpowiedz
@ImeNs: możesz możesz, możesz nawet jeździć po 2h i pomiędzy tym robić sobie po godzinie przerwy. Jeśli tylko nie przekroczysz dziennego czasu PRACY (nie mylić z jazdy, czas pracy wynosi bodajże 12 h, przedłużalny do 15h), możesz jeździć tak długo, na ile pozwala Ci właśnie dzienny czas jazdy i dzienny czas pracy
  • Odpowiedz
@TuckY: dzieki wielkie za rozwianie moich wątpliwości. teraz dopiero widzę że to co się uczyłem na kursie a to co jest w praktyce to dwie różne rzeczy. ehhh nie ma to jak książkowe schematy które zderzają się z rzeczywistością ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@TuckY: @ImeNs: przerwę masz przecież 11h czyli wtedy zostaje Ci 13h czasu pracy, albo możesz przerwę skrócić do 9h (3 razy w tygodniu max) i wtedy zostaje Ci 15h czasu pracy.
A co do przerw - no każda przerwa powyżej 45min pozwala Ci, na zrobienie po niej 4,5h jazdy. A jak to sobie rozłożysz w ciągu tych 11h (lub 13h) to już Twoja sprawa :)

Tylko jeszcze uważaj,
  • Odpowiedz
@mar111cin: no proszę ile możliwości na uwalenie kierowcy mandatem( )(,)

chodzi ci o to że na przykład po 2h jazdy i 4h młotków muszę zrobić 45min pauzy? czy to jeszcze o coś innego chodzi?
  • Odpowiedz
@ImeNs: przy podanym przykładzie - zależy jeszcze czy będzie pracował powyżej czy poniżej 9h - jak poniżej to wystarczy 30min :) ale tak jak mówisz po 2h+4h jest przerwa :) a i nie wiem czy strzeliłeś, czy sprawdziłeś, ale przerwę należy rozpocząć max po 6h pracy :)
takie małe zawiłości ;)
  • Odpowiedz
@mar111cin: akurat to wiedziałem ;)
a jak jesteś w temacie, to nadal cykl kierowcy trwa 24h? tzn jeśli zacznę jazdę o 11 i skończę powiedzmy o 15, to kolejny dzień muszę zacząć o 11 (następnego dnia) czy wystarczy że zrobię 11h pauzy i w tym przypadku ruszam o 2 w nocy? Bo gadałem z moim spedytorem i mówił mi że był na szkoleniach organizowanych bodajże przez ITD i tam mówili
  • Odpowiedz
@ImeNs: powiem Ci, że nawet nie pomyślałem żeby robić inaczej :)
Ja tam za dużo nie jeżdżę, ale ojciec jeździ od lat i nie przypominam sobie, żeby chociaż raz o takim czymś mówił :)
  • Odpowiedz
@mar111cin: a mnie uczyli że musi minąć 24h( ͡° ʖ̯ ͡°) czuję się oszukany.

ponoć za jakiś czas mamy mieć wszyscy w firmie zrobione takie szkolenie z inspektorami i tam mają nam wszystko wyjaśnić i objaśnić. może po tym szkoleniu nie będę zadawał głupich pytań na wykopie :D
  • Odpowiedz
@ImeNs: Kiedyś dawno temu tak było z tym odczekaniem 24h, teraz po 11 czy 9 zaczynasz kolejny cykl. A co do tych godzin nocnych to ITD nic nie ma do tego, to tylko PIP może nałożyć mandat, ale też raczej na pracodawcę niż na pracownika.
  • Odpowiedz