Wpis z mikrobloga

CRT 2D = promieniowanie + zez


@husky83: elektrony są absorbowane przez ekran (przez luminofory, a jeśli jakiś się przebije, to szkło go zatrzyma) a pole elektromagnetyczne emitowane przez CRT jest pomijalne, nie bądźmy przesądni. może jakieś stare modele, jeśli siedziało się pół metra od ekranu były bardziej szkodliwe, ale nowsze nie miały większego wpływu. no chyba, że się rzeczywiście siedziało po 15h wpatrując w ekran, ale przy takiej przesadzie, to wszystko
@husky83: No własnie nie. Problemem jest relaksacja mięśni soczewki bo skupiasz wzrok ciągle w tym samym punkcie, to jest obecny problem headsetów VR. I dosłownie jest to patrzenie w ekran z odległości ~10cm.

Są prowadzone prace nad rozwiązaniami bardziej realistycznymi - ciągle musisz zmieniać skupienie wzroku jak w pradziwym świecie, ale póki co to jest zbyt drogie by wprowadzić do produkcji.
@husky83: częstotliwość odświeżania, sposób wyświetlania obrazu. 85 Hz w CRT jest bardziej męczące niż 60 Hz w LCD (ciągłość wyświetlania obrazu, a nie migotanie).
Jednak poza tym, trzeba zwrócić uwagę na fakt, że jasność ekranu powinno się dostosowywać do warunków otoczenia, a zazwyczaj mało kto o tym pamięta (zresztą, w pc regulacja jest niewygodna).