Wpis z mikrobloga

Tydzień temu zorganizowałem ankiete z pytaniem co chcielibyście zobaczyć jako język dla serwerów w grze MMO.
http://www.wykop.pl/wpis/17990353/czolem-mirki-zabieram-sie-za-zrobienie-tutoriala-p/
https://twitter.com/sawiczpawel/status/738842205385822208

Zamierzam stworzyć kurs na YT jak napisać swoją pierwszą grę która będzie sie komunikowała poprzez TCP/IP.
Zorganizowałem taką samą ankiete na twiterze, także wyniki zsumuje i dojdziemy do jakiejś konkluzji :)

A oto wyniki

GoLang - 25 głosów
Libuv - 10 głosów
.NET - 37 głosów
Haskell - 24 głosów

diagram stworzony w RStudio, dzięki bibliotece plotly: tutaj macie kod https://gist.github.com/pawelsawicz/fe9c5bf848d679f6f08ddef85f458f01

#programowanie #gamedev wpisy z tego tematu będę tagował #gamedevhelbards

wołam @MPTW
helbards - Tydzień temu zorganizowałem ankiete z pytaniem co chcielibyście zobaczyć j...

źródło: comment_b4i8k3sVxf4wLsObgCYKasTpkO1FF6cs.jpg

Pobierz
  • 9
@leoha: no tak libuv to bilbioteka :), chodziło raczej o jezyki które mają wydajne async I/O. PHP ani Ruby tego nie ma i są mało ciekawymi językami. Mogłem Jave dać ale jakoś mi nie podrodze :D

Edit: Zamysł jest taki aby ludzie zobaczyli jak sie tworzy aplikacje serwerow w różnych językach i przy okazji nauczyli się ich.