Wpis z mikrobloga

Browar Brodacz - Inteligent & Primavera

Nie mam zbyt dużego doświadczenia z browarem Brodacz. To co mnie skusiło do kupna to etykieta (dość zabawna) Inteligenta w formie komiksu i styl - Oceania Spring Ale. Obok Inteligenta stała Primavera z tego samego browaru więc bez zastanowienia wziąłem oba. Jakież było moje zdziwienie, gdy wkładając do lodówki przyjrzałem się etykietom na obu piwach i okazało się, że oba mają ten sam styl i skład! Na etykiecie Inteligenta pisze edycja limitowana, więc zakładam, że jest to po prostu Primavera w innej (limitowanej) butelce, konkretnie z etykietą wykonaną przez #andrzejrysuje. Wydało mi się to zabawne i zagadkowe jednocześnie, bo niby ten sam skład, a dwa różne piwa.

Czy smakują inaczej?

Inteligent:

"Oceania" czyli chmiele z Nowej Zeladnii, "spring" bo wiosna, "ale" bo piwo górnej fermentacji. Sumując piwo powinno być owocowe, lekkie i rześkie. No i takie jest. Goryczka nie wysoka (35 IBU), w aromacie białe cytrusy, jakby pomarańcza i nutka pszenicy. W smaku piwo lekkie, wytrawne. Taka też jest goryczka wyraźna lecz nie dominująca, ziołowo-owocowa. Kolor złoty, piana z początku obfita, ale coś szbybko znikła klejąc się do ładnie do szkła. Podsumowując bardzo dobre piwko, szczególnie na ciepłe dni.

Primavera:
Wrażenia smakowe i estetyczne jak przy Inteligencie. Jedyną różnicę odczuwam w nieco większym wysyceniu, przez co goryczka w Primaverze wydaje się ciut intensywniejsza.

Podsumowując oba piwa niemalże identyczne. Różnica w odczuwanym wysyceniu mogła wynikać z różnicy temperatur (Primavera była dłużej w lodówce).

#piwo #ocenpiwo #pijzwykopem
markaron - Browar Brodacz - Inteligent & Primavera

Nie mam zbyt dużego doświadczen...

źródło: comment_5GCIeHGhbNSd1ucKF3g39tlNjJZb5E5Q.jpg

Pobierz
  • 3