Wpis z mikrobloga

Jest problem, Mireczki. Na bmw-sport nie potrafią odpowiedzieć na tego posta, pomyślałem że może tutaj znajdzie się jakiś geniusz który mi pomoże. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Oto mój problem:

Szaleje mi elektryka w aucie. Nie mogę określić kiedy tak się dzieje, mogę zarówno jeździć przez tydzień bez żadnych problemów jak i codziennie mieć jakiś problem z samochodem. Występowanie tych problemów jest losowe.

Konkrety: brak funkcjonujących kontrolek kierunkowskazów, świateł długich, przeciwmgielnych na desce rozdzielczej (z zewnątrz wszystkie światła działają bez zarzutu). Nie działające przyciski na kierownicy multifunkcyjnej. Resetujące się co jakiś czas radio, kasowanie się godziny w radiu (na komputerze bodajże zostaje). Nie działa klima (nie słychać pracy sprężarki podczas włączania/wyłączania, brak także wzrostu obrotów silnika podczas jej włączania). Automatycznie po włączeniu zapłonu włącza się podgrzewanie tylnej szyby. Wyświetlacz na komputerze pokładowym, radiu i panelu klimy przygasa (tak jakby świecił na ok. 50% mocy). Nie działa centralny z pilota, mogę zamknąć i otworzyć tylko kluczykiem (brak też sygnalizacji kierunkami przy zamykaniu/otwieraniu). Jeszcze pewnie coś by się znalazło.

Z tego co wywnioskowałem jest to problem z jakąś główną szyną (K-BUS?) pod którą podpięte są wszystkie, wyżej wymienione elementy. Może jakieś zwarcie czy coś? Po wpięciu się INPĄ pod moduł licznika (Kombi) dostaję błąd „Ueberspannung ( U > 16 Volt )” oraz "kurzschluss gegen masse" czy coś podobnego. Dodam też, że jeśli chcę podpiąć się pod jakikolwiek moduł tak jakby podczas tego „zwarcia” to niestety nie udaje mi się to. INPA sypie wtedy FATAL ERRORami i nic więcej nie mogę zrobić.

Pomocy. Dzisiaj znowu się to stało. Na chwilę obecną nawet nie mogę domknąć szyb, bo nie działają. Odłączyłem aku godzinę temu. Potem pójdę sprawdzić czy coś ożyło. ()

#bmw #e46
  • 21
@KimmyJimmel: silnik normalnie odpala od kopa czy musisz dłużej pokręcić? Czy podczas rozruchu silnika świeci się/miga kontrolka abs/kontroli trakcji? kurzschluss gegen masse zwarcie/brak masy-> przeważnie wyskakuje jak klima nie działa.
@Arturrow: Czasem zdarza się że trzeba dłużej pokręcić, i tak czasem zapala się żółta kontrolka od kontroli trakcji przy odpalaniu. Nie wiem, czy to ma znaczenie ale poprzedni właściciel włożył aku 74 Ah, pewnie ze względu na wymienione nagłośnienie (wzmacniacz i skrzynia w bagażniku). Mam 4 cylindrowca (N42B20), nie jest to za duży akumulator jak na ten silnik / alternator?
@KimmyJimmel: Elektronika modeli BMW tamtej generacji jest bardzo wrażliwa na spadki napięcia. Na twoim miejscu zacząłbym od sprawdzenia czy akumulator nie nadaje się przypadkiem do wymiany.
@KimmyJimmel
Weź gruby, krótki kabel i z minusa na aku poleć nim do śruby, może być na silniku... może coś z masą jest nie tak. Jeśli to nie przyniesie efektów, podmień aku, jeśli to ie nie zadziała, jedź z alternatorem na test... Chociaż dziwi mnie to ze przy opalaniu automatycznie Ci podgrzewa szybe i dzieja sie podobne cuda, wątpię ze to aku, alternator ale warto sprawdzić, zacznij od tej masy. Jesli te
@zpord: Podejrzewam, że czujnik temperatury zewnętrznej źle odczytuje albo komputer wcale go nie widzi i dlatego włącza podgrzewanie tylnej szyby (normalnie włącza się gdy temp. zewnętrzna spada poniżej 3 stopni). Na dodatek nie działa teraz klimatyzacja, kliknięcie przełącznika nic nie daje... a z nawiewów leci gorące powietrze bez przerwy niezależnie od temperatury jaką ustawię na panelu.

Spróbuję waszych porad i dam znać co i jak.
@KimmyJimmel Nie musi tak być że czujnik temperatury padł. To zależy co masz zaprogramowane NCSem. Ja te automatyczne grzanie szyby wyłączyłem. Co do ogólnych objawów to coś podobnego działo się przy włączonym trybie transportowym, ale to raczej w e90. Ogólnie problem leży w więcej niż jednym module bo klimatyzacja to IHKA a np. światła to LCM. Wszystkie moduły zbiegają się razem w zegarach - KMB. Może w nich leży problem? Od dawna
@Bajaderka_Z_Ryby: Rok temu zaprogramowałem sobie światła DRL oraz mruganie kierunkami przy otwieraniu / zamykaniu auta. Bez żadnych problemów, niczego nie pomyliłem bo przed każdym kliknięciem sprawdzałem 2 razy czy na pewno dobry parametr zmieniam. Wszystko pięknie działało. Jakiś miesiąc później np. podczas włączenia kierunkowskazów na liczniku zaczął nierównomiernie klikać, na zewnątrz kierunki działały ok. Następnie działo się tak, że wyłączyłem kierunek a na liczniku klikało mi jeszcze przez ileś tam sekund,
Chyba #!$%@?ę. Prawdopodobnie powodem całego tego gówna była zmieniarka Yatoura. Po jej wypięciu z radia wszystko działa. Oby to było przyczyną. #!$%@? ( ͡° ʖ̯ ͡°) Nie kupujcie Yatoura!