Wpis z mikrobloga

Jest problem, Mireczki. Na bmw-sport nie potrafią odpowiedzieć na tego posta, pomyślałem że może tutaj znajdzie się jakiś geniusz który mi pomoże. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Oto mój problem:

Szaleje mi elektryka w aucie. Nie mogę określić kiedy tak się dzieje, mogę zarówno jeździć przez tydzień bez żadnych problemów jak i codziennie mieć jakiś problem z samochodem. Występowanie tych problemów jest losowe.

Konkrety: brak funkcjonujących kontrolek kierunkowskazów, świateł długich, przeciwmgielnych na desce rozdzielczej (z zewnątrz wszystkie światła działają bez zarzutu). Nie działające przyciski na kierownicy multifunkcyjnej. Resetujące się co jakiś czas radio, kasowanie się godziny w radiu (na komputerze bodajże zostaje). Nie działa klima (nie słychać pracy sprężarki podczas włączania/wyłączania, brak także wzrostu obrotów silnika podczas jej włączania). Automatycznie po włączeniu zapłonu włącza się podgrzewanie tylnej szyby. Wyświetlacz na komputerze pokładowym, radiu i panelu klimy przygasa (tak jakby świecił na ok. 50% mocy). Nie działa centralny z pilota, mogę zamknąć i otworzyć tylko kluczykiem (brak też sygnalizacji kierunkami przy zamykaniu/otwieraniu). Jeszcze pewnie coś by się znalazło.

Z tego co wywnioskowałem jest to problem z jakąś główną szyną (K-BUS?) pod którą podpięte są wszystkie, wyżej wymienione elementy. Może jakieś zwarcie czy coś? Po wpięciu się INPĄ pod moduł licznika (Kombi) dostaję błąd „Ueberspannung ( U > 16 Volt )” oraz "kurzschluss gegen masse" czy coś podobnego. Dodam też, że jeśli chcę podpiąć się pod jakikolwiek moduł tak jakby podczas tego „zwarcia” to niestety nie udaje mi się to. INPA sypie wtedy FATAL ERRORami i nic więcej nie mogę zrobić.

Pomocy. Dzisiaj znowu się to stało. Na chwilę obecną nawet nie mogę domknąć szyb, bo nie działają. Odłączyłem aku godzinę temu. Potem pójdę sprawdzić czy coś ożyło. ()

#bmw #e46
  • 21