Wpis z mikrobloga

Czy jak ojciec odebrał przesyłkę od dhl i po godzinie zorientował się, że towar jest uszkodzony, to jest szansa na reklamację? Sprzedający nakleił na opakowaniu naklejkę by otworzyć paczkę przy kurierze i że reklamacja przysługuje tylko z protokołem od kuriera, ale tata tego nie przeczytał. Dodzwonił się do kuriera, a ten obiecał że przyjedzie w poniedziałek spisać ten raport, ale nie wiem czy można mu zaufać i czy czas nie działa na naszą niekorzyść. Co robić w takiej sytuacji? #kiciochpyta i chyba trochę #prawo
  • 6
@1234samnie: Oczywiście, że możesz składać reklamację. Sprzedawca nie może uzależniać przyjęcia i rozpatrzenia reklamacji od sporządzenia protokołu przed kurierem. Jest to klauzula niedozwolona. Sprzedawca odpowiada za wysyłkę towaru, jeżeli nie zażyczyłeś sobie innego sposobu dostawy, niż oferowana przez niego. Reklamację możesz też kierować do kuriera. Zgodnie z prawem roszczenia w stosunku do kuriera wygasają w przypadku przyjęcia przesyłki bez zastrzeżeń, chyba że dotyczy to niewidocznych z zewnątrz ubytków lub uszkodzeń. Wówczas
Zgodnie z prawem roszczenia w stosunku do kuriera wygasają w przypadku przyjęcia przesyłki bez zastrzeżeń, chyba że dotyczy to niewidocznych z zewnątrz ubytków lub uszkodzeń.


@obserwator_z_ramienia_uokik: To własnie taki przypadek, bo z tego co wiem to było ładnie zapakowane wszystko, tata to odłożył, a później siostra do niego zadzwoniła (bo to do niej przesyłka była) i powiedziała żeby to otworzył. To była jakaś szafka z umywalką i ta umywalka jest pęknięta.
@obserwator_z_ramienia_uokik: Witam serdecznie. Na zamówionej przeze mnie przesyłce sprzedawca (przedsiębiorca) zamieścił na kartonie taką oto wiadomość:


Wydaje mi się, że zarówno nieprzyjęcie reklamacji bez protokołu oraz nieprzyjęcie reklamacji na niestandardowe rolety to niedozwolone postanowienia umowne. Czy tak właśnie jest?