Wpis z mikrobloga

Śmieszno, PESA nie może wziąć udziału w przetargu dla województwa Zachodniopomorskiego oraz Łódzkiego. Brak jej doświadczenia, a także powodem są problemy w realizacji poprzednich kontraktów. I się odwołuje w KIO. Z innych powodów odwołuje się też Newag, a na Śląsku i Stadler.
Szereg odwołań w przetargach na tabor. Rusza batalia w KIO
Producenci doczekali się w końcu nowych przetargów taborowych. Duże postępowania trwają w województwach łódzkim, zachodniopomorskim i śląskim. W dwóch pierwszych przetargach nie może wystartować Pesa. Największy krajowy producent nie spełnia kryterium… doświadczenia.

(...) W przetargach zarówno na dostawę taboru dla ŁKA, jak i dla woj. zachodniopomorskiego znalazły się zapisy dotyczące wymogów doświadczenia, które eliminują z udziału największego polskiego producenta taboru – Pesę Bydgoszcz. Pierwszy z nich dotyczy wymogu należytego zrealizowania dostawy 4 pojazdów elektrycznych z zabudowanym systemem ETCS co najmniej poziomu 1 oraz z uzyskaniem dopuszczenia do eksploatacji na pełną zgodność z TSI. Takie referencje posiadają najwięksi konkurenci Pesy – Newag i Stadler, dzięki wspólnej realizacji kontraktu na dostawę Flirtów dla PKP Intercity, a także Alstom, dzięki dostawom Pendolino dla tego samego przewoźnika.


Tymczasem dostarczony PKP Intercity przez Pesę pojazd Dart na razie takiego zezwolenia nie posiada. Jak czytamy w przygotowanym przez Polski Związek Pracodawców Budownictwa odwołaniu od przetargu ogłoszonego przez ŁKA – dopuszczanie pojazdów w trybie zgodnym z TSI będzie obowiązkowe dopiero w połowie przyszłego roku. PZPB wskazuje również, że także Flirty w momencie dostawy nie miały zezwolenia wydanego w trybie zgodności z TSI. – Pesa jest przygotowana do produkcji pojazdów ELF2 spełniających wszystkie wymagania przewoźników i normy TSI, które będą obligatoryjne dla nowych typów pojazdów od czerwca 2017 roku – mówi „Rynkowi Kolejowemu” PR manager Pesy Maciej Grześkowiak. Producenta wykluczają również wymagania dotyczące należytego wykonania poprzednich kontraktów – a w ubiegłym roku producent miał problemy z opóźnieniami w dostawach.

(...)

http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/szereg-odwolan-w-przetargach-na-tabor-rusza-batalia-w-kio-76462.html

#kolej #polska #pesa #newag #stadler #szczecin #lodz #katowice
BaronAlvon_PuciPusia - Śmieszno, PESA nie może wziąć udziału w przetargu dla wojewódz...

źródło: comment_mFVl2UsDglJIZwKqyOUr5010tJjNWEiw.jpg

Pobierz
  • 11