Wpis z mikrobloga

@JustMMan: Jak robisz analize wiersza? Masz jakies konkretne formulki? Piszesz rzeczy takie jak typ liryki w wierszu, omowiasz bardzo budowe? Ja wlasnie sie zastanawiam czy nie zrobie jesli temat mi nie podejdzie, kazdy gada ze mnie #!$%@? do reszty albo ze to zbyt ryzykowne xD. Na probnej zrobilam i bylo ok. Ale jesli niedokonca dobrze zinterpretuje wiersz moga mi go nie zaliczyc?
@nieskonczone-teraz: Czytam go conajmniej z 2 razy. A kolejny raz czytam każde zdanie i próbuję jakoś je opisać własnymi słowami na boku(dużo miejsca jest). Jeśli dojdę do końca strofy to na podstawie tych paru własnych zdań próbuję jakoś przedstawić co miała wnieść ta strofa do wiersza. Kiedy mam już przedstawione sobie wszystkie strofy to zeby miało to jakiś ład doszukuję się sensu, który mógłby to wszystko połączyć. Czasami nie trafiałem, ale
@pierozkowyviking: Nie pisałem rozprawki od 3 gimnazjum. Na egz. gimbazy cieszyłem się, że dali charakterystykę xD
Rzeczy takie typowo o budowie wiersza piszę jak jestem pewien, że to np. sonet(2x4 strofy opisowe +2x3 strofy refleksyjne), typ liryki dość łatwo zgadnąć. No i też łatwo kto jest podmiotem lirycznym
A no i nie wiem jak egzaminatorzy, ale nauczyciele bardzo lubią jak znamy różne rodzaje środków poetyckich i potrafimy je w takim wierszu rozpoznać. Jak jeszcze dodamy jaką pełnią funkcję w wierszu to już wgl plusujecie ostro +++
@pierozkowyviking: Nie doczytałem do końca. Co do niedokładnej interpretacji to nie jest to błędem "kardynalnym". Nawet na jakieś stronie czytałem, że utwory można interpretować na różny sposób i dobrze wiadomo, że byle uczeń liceum/technikum nie jest mistrzem analizy takich rzeczy. Nie zrób tylko podstawowych błędów, jak np. to że Szymborska pisała w średniowieczu ( ͡° ͜ʖ ͡°)