Wpis z mikrobloga

Siemanko. Chcę zacząć programować w Swifcie i zakupić jakiegoś Maca na początek. Bawiłem się trochę na symulatorze w przeglądarce i na Linuxie, czas na konkret. Do jakiego roku wstecz jest sens się rozglądać za modelami tak żeby system operacyjny i Xcode pozwalało na rozwój w pisaniu aplikacji mobilnych w tym języku? Tak do 3 tysięcy złotych kupi coś adekwatnego?

#macbook #swift #apple
  • 16
@matoex: Za trójkę kupisz przyzwoitego Mac'a Mini. Wszyscy na około polecają wersję z 2012 roku ze względu na możliwości konfiguracyjne, jednak ja postawiłbym na porządną używkę z 2014 (jakby nie patrzeć 2012 był 4 lata temu), a najlepiej poczekał kilka miesięcy na nowy model. Na 99% w tym roku będą nowe Mini. Jeżeli jednak chcesz już teraz zdecydować się na zakup to pamiętaj o SSD (w macach mini typowy talerzowy często
@matoex: xcode lubi sobie czasem zamulać ale od tego Cię nawet najmocniejsze jednostki pewnie nie uchronią, poszukaj jakiegoś maca mini, nie wiem z którego roku są najnowsze ale powinien wystarczyć i w cenie się zmieścisz.
@FunkyMonkey: Hmmm.. no idealnie napisałeś to o czym myślałem. Orientowałem się trochę w Mac'ach Mini i rzeczywiście w wielu miejscach piszą, aby poczekać do września/października na wersję 2016. W 2014 wyszły tylko dwurdzeniowe Mini, a rok 2012 - jak mówisz - był dawno. Pewnie poczekam do jesieni, programując w tym czasie mikrokontrolery w C ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Te informacje miałem jednak wcześniej, a napisałem tu aby
@matoex: Wydaję mi się, że na każdym Macu z i5 taktowaną powyżej 2.3GHz (czyli wszystko oprócz podstaw Air i Mini) Xcode będzie chodził przyzwoicie. Tylko trzeba pamiętać o SSD i 8 GB pamięci. Na Twoim miejscu wziąłbym Maca Mini zamiast starego Macbook'a z późniejszym upgradem. ;)
@Nadrill: to zazwyczaj da się oddzielić UI od reszty logiki na tyle, żeby coś z tym zrobić no i projekt wtedy jest duży a da się łatwo na storyboardy dzielic, dało by się ale problem by był, masz rację