Wpis z mikrobloga

@dGustator: a po co? Projekt logo to jest tyle pracy nie tylko z zakresu projektowania, ale też z zakresu marketingu, psychologii. Dobór, formy, kolorystyki, tak żeby logo było odpowiednio odbierane i odczytywane, dobór typografii, potem dobór światła między literowego, i tak dalej i tak dalej, a Ty mi mówisz, że 300-400 zł to spoko stawka. Masz Ty czelność i godność człowieka?
  • Odpowiedz
@dobrywieczor: daruj sobie inwektywy i nie pisz proszę o braku godności - bo ją posiadam, ale prowadzę też od wielu lat biznes i grafika interesuje mnie wyłącznie pod tym względem, nie artystycznym.

Chcę zobaczyć co wyceniasz na 1000 zł, czy jest to faktycznie praca warta tych pieniędzy, czy tylko bezsensowne lanie wody i utopia profesjonalizmu?

Cena pracy ustalana jest na optymalnym poziomie w celu maksymalizacji zysków i po paru latach udało
  • Odpowiedz
@dGustator: Jak mam klienta, który nawet nie jest świadom wartości swojej marki, to staram się go edukować w zakresie kreowania i zarządzania wizerunkiem. Ty strzelasz 3 loga, wystawiasz fakturę i pa :)

To nie jest logo dla kogoś z rodziny? Kojarzę wpis. Pokaż coś co sprzedałeś klientowi, nie rodzinie :)
  • Odpowiedz
@dobrywieczor: nie, to logo dla klienta - rodzinnej firmy, a rodzina bynajmniej nie moja :) To akurat robiłem ja, ale robię je teraz rzadko. Poza tym u nas z reguły logotyp jest dodatkiem do strony internetowej (sprzedajemy głównie pakiety usług) więc to dodatkowo obniża jego koszt.

Świadomość marki jest silna w niektórych przypadkach, mam i takich klientów. Ale tytułowe „logo dla małej firmy” to w moim rozumowaniu logo dla niewymagającego klienta
  • Odpowiedz
@dobrywieczor: @dGustator: niestety sytuacja na rynku agencji "kreatywnych" jest taka że 95% funkcjonuje w sposób opisany przez @dGustator. Problem wynika z braku wiedzy klienta, oraz tego że agencje boją się stracić klienta proponując droższe rozwiązanie. Dzięki temu na rynku jest gówno takie jakie jest, a klient ma wrażenie że płacąc za logo 400zł to dużo i otrzymuje mega projekt.
To też można porównać do sytuacji którą znam z autopsji.
  • Odpowiedz
@Dzwoneg: my nie kierujemy oferty do takich (drobnych) klientów, oni sami przychodzą :) Po prostu widzą „Agencja reklamowa” i dzwonią. A ceny są jakie są, zwykła masówka. Głównie obsługujemy salony samochodowe na długoterminowych kontraktach - czyli kampanie reklamowe, pozycjonowanie. Nigdy nie mówiłem, że to zajęcie kreatywne (choć osobiście się takimi rzeczami zajmuję), ot zwykłe rzemiosło i produkt.

Kwestia podejścia - albo oferuje się produkt luksusowy dla małej grupy osób, albo dużo
  • Odpowiedz
@dobrywieczor: On robi za 500zł loga pewnie w paincie, a tutaj pokazał jakieś kolegi co za 5 razy tyle było zrobione :)
Albo inna opcja on ich wcale nie robi a chce kupić i udaje że teraz takie stawki a potem z innego nicku zgłosi się żeby kupić jak ktoś rzuci niską cene :D
  • Odpowiedz