Aktywne Wpisy
Wrrronika +231
Baba ma od niedawna choupa i się cieszy
Fajny jest, taki miękki, ciepły i ma brodę
I czuje się baba jakby nie musiała być cały czas babochluopem [bo świat cienszki] i chce się starać dla niego. Jedyna wada, że dwie godziny pociongiem stąd. Ale ja jestem gotowa się przeprowadzić w razie czego bo i tak mam pracę zdalną.
Yay baba!
Fajny jest, taki miękki, ciepły i ma brodę
I czuje się baba jakby nie musiała być cały czas babochluopem [bo świat cienszki] i chce się starać dla niego. Jedyna wada, że dwie godziny pociongiem stąd. Ale ja jestem gotowa się przeprowadzić w razie czego bo i tak mam pracę zdalną.
Yay baba!
Ziobrysta +85
Mam dla was niestety smutna wiadomość. Jako, że scrashowało serwer bez poprawnego zapisu mapy to.. ucięło wiele ale to wiele chunków na CAŁEJ mapie Mirkowo.... jak to wygląda? bardzo źle więc zostałem zmuszony wgrać backup z 10 kwietnia 2016 godzina 20:12.. tyczy się to mapy Mirkowo i waszego eq. Nie jesteśmy w stanie nic sensownego skopiować z zepsutej mapy może z paręset chunków z 16k~ się nadaje do czegokolwiek i nie wiem czy cokolwiek z niej użyjemy (tutaj musimy się dogadać między sobą - adminami i modami)
A teraz dlaczego tak się dzieje? ponieważ tak działa zapis map w minecraft... spróbujcie na singlu stworzyć mapę a po np 30 sekundach wyjść z gry przez alt+f4 lub wciskając X (nie zapisując) i sprawdźcie przez mcedit jak mapa jest dziurawa i brakuje chunków chociaż w grze je widziałeś, a gdy wejdziecie ponownie na tą mapę minecraft wygeneruje brakujące chunki jako nowe
I to się stało z ogromną częścią mirkowa(gdzie wiele graczy stało w wielu miejscach mapy).. a zapytacie po co te save na serwerze ? no właśnie nie działa to tak pięknie i fajnie na multi... działa podobnie do singla jak wyżej opisany problem tylko zapytacie znów "przecież już dawno wygenerowało te chunki i zapisało wieloma restartami serwera i tam budowle były itp!" Tak prawda lecz niestety trochę inaczej to działa dla spigota/bukkita/online i teoretycznie nawet zmiana biomu powoduje zmiany w chunku...i serwer trzyma mapę jako "tymczasową" jak Ram który zapomina co miał zapisane po utracie napięcia... inaczej mówiąc ładuje chunka dla "siebie" i trzyma na serwerze jeśli ktoś tam jest i coś robi tak jak opisany na początku przypadek braku zapisu po wygenerowaniu świata.. i niepoprawnie zamknięty serwer tworzy "corrupted chunki"(ponieważ wcześniej odczytany chunk nie został poprawnie zapisany) a po włączeniu mapy nie może załadować chunka więc minecraft na jego miejscu tworzy automatycznie nowy chunk jakby na nowo świat był wygenerowany(Oczywiście nie każdy chunk się niepoprawnie zapisze ale to już kwestia losowa...) Nie potrafię tego jasno wytłumaczyć ale mam nadzieje, że zrozumiecie z przykładu o co chodzi...
A czemu wywaliło serwer? prawdę mówiąc nie jestem pewien lecz mogę powiedzieć, że tps(ticks per seconds czyli ilość odświeżania "akcji"pokroju np ładowanie chunków,spawn mobów itp na sekundę ) zaczął spadać ale nie tak drastycznie lecz niestety któryś plugin "zawiesił" się i serwer nie potrafił zbyt długi czas wykonać tego co ów plugin chciał i wywalilo serwer.
I teraz co zrobimy z tym by nie było więcej takich problemów zapytacie! Wprowadzimy co 12h automatyczne restarty serwa ( które poprawnie zapiszą mapę więc jest mniejsza szansa na losowy crash po dłuższym uptime - wczorajszy crash stał się po ponad 36h uptime) i ustawimy automatyczny backup mapy co np 2 godziny jednocześnie ja sam będe backupował mapę codziennie..
Przepraszamy za problemy :(
tl:dr
serwer #!$%@? ,chunkow dobrze nie zapisalo, mapa nie do uratowania zbytnio.. czyli cofka do 20:12 10 kwetnia i postaramy sie nie dopuscic do takiej sytuacji w przyszlosci
#mirkocraft
No i nauczą się plebejusze, żeby fanty trzymać po części na surowcowej (✌ ゚ ∀ ゚)☞