Wpis z mikrobloga

@wisniowySz: Czyli sugerujesz, że kontenerowce będą przypływać do Gdyni, gdzie nastąpi przeładunek (1), żeby feederem popłynąć do Elbląga, gdzie nastąpi przeładunek (2) i następnie drogą lądową w środek kraju?

W czym taka sytuacja jest bardziej opłacalna, od tylko jednego przeładunku tylko w Gdyni?
  • Odpowiedz
@wisniowySz: No i właśnie dlatego, że dwukrotny przeładunek na feeder nie ma sensu - to zdjęcie ten sens ma. Jestem wielkim zwolennikiem reanimacji żeglugi śródlądowej, ale przekop mierzei poza politycznym PRem - raczej nie ma wielkiego sensu.
  • Odpowiedz
@Cheater: Ale dlaczego tworzyć inwestycję za prawie miliard złotych, dodatkowo szkodliwą ekologicznie - skoro porty w Trójmieście nie mają problemów z przepustowością, a nawet gdyby miały, to mamy inne porty morskie a nie śródlądowe, jak Elbląg.
  • Odpowiedz
@Cheater: Ale ja nie sugeruję, że państwo nie ma miliarda, tylko nie rozumiem czemu akurat ten miliard wydawać na port w Elblągu. Przecież mamy inne porty i koszt zastosowania tam tego modelu o którym mówisz (duże jednostki - Trójmiasto; małe - inny port) byłby z pewnością mniejszy i lepszy dla środowiska.

To jest kolejny przykład nieuzasadnionego ekonomicznie "kupowania" sobie wyborców. To samo będzie z S19 - brak potoków, ale zbudujemy,
  • Odpowiedz
@wisniowySz: Jeśli chodzi o żeglugę śródlądowa, lepiej byłoby ta kasę wydać na port w Szczecinie, aby największe statki mogły do niego wpływać a po przeładowaniu od razu popłynąć Odra albo kanałami nawet do Berlina, bez stopu w Swinoujciu. Inwestowanie w Mierzeje nie ma żadnego sensu, a argument o żegludze w konekscie istniejącego iluż dużego portu( morskiego i rzecznego) w Szczecinie jest troche śmieszny
  • Odpowiedz
@Cheater:
Nie żadne yebać PIS, widać, że sprawy nie znasz, bo głównym lobbującym od wielu lat jest senator PO, który na debacie w Elblągu, przedstawiał te same, kompletnie niekonkretne argumenty. Że "będzie rozwój", że "będą miejsca pracy" itd. Wypisz wymaluj argumenty przywoływane przy budowie lotniska w Radomiu.

Co do wklejonego tekstu - właśnie to są te argumenty, które nazywałem niekonkretnymi. Ja rozumiem, że to może być trudne pytanie, dla osób
  • Odpowiedz
@Cheater: Elbląg nie ma szans na bycie dochodowym portem morsko-śródlądowym, ponieważ cała sieć transportu towarów z portu jest oparta o kolej (ponad 80-85% całego przeładunku towarów to pakowanie kontenerów na wagony i z wagonów na statki). Zresztą jak pokazuje praktyka światowa, tak małe obiekty nie mają racji bytu przy obecnej sieci transportu towarowego opartego o współpracę kolei i ciężarówek (np czeskie nabrzeże o niemalże identycznym rozmiarze w Niemczech działające o
  • Odpowiedz