Wpis z mikrobloga

Mireczki spod tagów #motoryzacja #mechanikasamochodowa #mazda . Pacjent Mazda 6 GG. Podczas hamowania na nierównościach (np. tarka) słychać pukanie z przodu po lewej stronie. Wszedłem pod kanał i podczas sprawdzania końcówek drążków kierowniczych odkryłem pukanie dochodzące m/w z okolicy miejsca łączenia drążka kierowniczego z maglownicą. Trzymając drążek czuć luz podczas "szarpania" kierownicą. Czy to może być padnięty magiel, czy może jakaś inna usterka? Za pomoc z góry wielkie dzięki . ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • 17
@szaremyszki: mam wielką nadzieję, że to nie magiel. Ale w takim razie co mogłoby stukać między drążkiem, a maglem skoro są one ze sobą połączone gwintem? Teraz sobie uzmysłowiłem, że może ten przegub kulowy na drążku od strony gwintu się wyrobił? Możliwe to w ogóle? :D
@szaremyszki: mam wielką nadzieję, że to nie magiel. Ale w takim razie co mogłoby stukać między drążkiem, a maglem skoro są one ze sobą połączone gwintem? Teraz sobie uzmysłowiłem, że może ten przegub kulowy na drążku od strony gwintu się wyrobił? Możliwe to w ogóle? :D
@WisniowyDzem: magiel z koncowka jest spiety gwintem i nakretka kontrującą . Tam jest napewno na sztywno ? Zaryzykowal bym 30-50 cebul i wymienil nowa koncowke. Czasami luzy potrafia "przechodzic" niemal przez pol wozu a czlowiek szuka oczywiscie najczarniejszej opcji
@szaremyszki: Zaryzykuję. Jutro postaram się zmienić i zdam relację. W kabinie między pedałami mam dobrze. Smarowałem ten wielowypust, ale to nic nie dało, ani nie czuć żadnego luzu w tamtej okolicy. Pomysł, że coś się dzieje wziął się stąd, że jadąc po nierównościach i hamując czuć stukanie (w rytm wpadania samochodu w kolejne dołki) gdzieś w przednim zawiasie, które jest odczuwalne zresztą na kierownicy. Stukanie i poczucie luzu odczuwalne jest od