Wpis z mikrobloga

"Przegoniłem" w święta BMW X3 tu i tam, po Polsce. Każdym rodzajem dróg - w mieście, na ekspresówkach, autostradach i krajówkach.
Nie jest demonem prędkości, to 177 konny diesel i 6 biegowy automat, ale ma solidny moment, krótkie przełożenia i jest rewelacyjnie elastyczny. Co by nie mowic o trwałości diesla N47 od BMW, jeździ się nim przyzwoicie. Ale nie o tym.
Jakież było moje zdziwienie, gdy niejednokrotnie podczas wyprzedzania, manewr trwał o wiele zbyt długo. Nie zaczynam nigdy wyprzedzania ze zderzaka, jeżdzę z głową i nie szaleję, jednak coś sprawiało, że niektóre auta trudniej mi było wyprzedzić niż w podobnej mocy Subaru.
Dopiero za którymś razem zorientowałem się, że problem nie leży w tym jak się zbiera X3, tylko w tym, że niektórzy kierowcy widząc w lusterku podwójny grill i charakterystyczne reflektory BMW, cisną, przyspieszają i starają się "pokazać burakowi" gdzie jego miejsce (mimo, że buractwa w mojej jeździe nie uświadczyli, no chyba ze wyprzedzanie auta jadącego 70-80 km/h poza miastem, przy dobrej widoczności i pustej drodze to buractwo).
A wiec taka rada na koniec - jeśli ktoś chce kupić BMW, wybór mocnego silnika może się okazać nie tyle wyjściem komfortowym co... bezpieczniejszym ( ͡° ͜ʖ ͡°)
#bmw #motoryzacja #samochody #oswiadczenie
Na koniec bonus: licznik spalania po przejeździe pustą Warszawą
macq2309 - "Przegoniłem" w święta BMW X3 tu i tam, po Polsce. Każdym rodzajem dróg - ...

źródło: comment_pVoLOELrZCWXkc4YKUfkZAxXyN5fe4mj.jpg

Pobierz
  • 58
  • Odpowiedz
  • 0
@przemek-sobota: nie, z moich doświadczeń, kickdown to jedna z lepszych stron tego ZF-a
A masz tak, ze czasem bieg zmienia szybko niemal jak dwustopniowa, a czasem się zastanowi krótka chwile miedzy jednym a drugim biegiem?
  • Odpowiedz
@macq2309: jak już się zdecyduje na kickdown to robi to szybko :) tylko chwilę myśli o tym :) czytałem, że w Niemczech właściciele mieli złożyć pozew zbiorowy. Nie wiem czy coś z tego wyszło.
Biegi zmienia dość szybko, czasem tylko mam takie wrażenie (zwłaszcza między 2 a 3 biegiem) jakby sprzęgło się ślizgało, co oczywiście jest niemożliwe.
a i jeszcze jedna denerwująca rzecz, jak jadę 40 km/h i puszczę gaz
  • Odpowiedz
Zdarza się też, że czasem przy zmianie biegu obroty minimalnie rosną


@macq2309: właśnie o tym mówię, o tych rosnących obrotach. mam wtedy wrażenie, że sprzęgło się ślizga
Przymierzałem się do x3, ale wszystkie sztuki, które oglądałem miały dziwną przeszłość...
  • Odpowiedz
@macq2309: co do silnika N47 2.0d nie mam dobrego zdania. W moim e87 2007r przy przebiegu 86k km zaraz po gwarancji postanowił skończyć sie łańcuch rozrządu. Ale jeżeli chodzi o komfort jazdy jest ok. Kolejny tylko 3.0d ze względu na niewiele wyższe spalanie ale nieporównywalnie większa moc. Marzenie mam na takie F31 3.0d w pakiecie M. Jest coś w tym ze jak ludzie widza ciebie w lusterku nawet jeżeli jedziesz
  • Odpowiedz
  • 0
@ban19: rozwalił sie ten łańcuch czy rozciągnął tylko? Bo słyszałem ze się rozciągają ale pękają dosc rzadko - wtedy większy problem.
  • Odpowiedz
@macq2309: Znam to doskonale hehe :) Jak jeździłem bmw x6, to bardzo często zauważyłem, że auto przede mną (np. na światłach) wypuszczalo nagle w pewnym momencie chmurę czarnych spalin. Wciskali gaz do dechy "żeby mi pokazać" :D.
  • Odpowiedz
@macq2309: problem nie jest w tym ze łańcuch sie rozciąga bi wszystkie sie rozciągają z czasem. Wada w BMW jest szybko zużywający sie napinacz łańcucha co prowadzi do przeskoku zapłonu i kolizji zaworów z tłokami. W moim konkretnym przypadku wprasowalo zawory w głowice która z kolei pękła, wykrzywiło wałeczki rozrządu. Tłoki do wymiany wraz z korowodami. Postanowiliśmy kupić cały blok silnika wraz z zaplonem bo regeneracja wyszła by praktycznie tyle
  • Odpowiedz
auto przede mną (np. na światłach) wypuszczalo nagle w pewnym momencie chmurę czarnych spalin


@pro_akt: to normalne gdy chce się ostrzej ruszyć jakimś mocniej wyeksploatowanym TDI ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
  • 0
@ban19: u mnie 2010 rocznik, podobno poprawione ale chyba nie do końca bo słychać delikatny szum łańcucha.
I tez słyszałem ze czesto wymiana całego bloku jest bardziej opłacalna albo podobnie jak naprawa - popularna jednostka i ich ceny nie są AŻ tak wysokie
  • Odpowiedz
  • 0
@szaremyszki: #!$%@?ąc juz od tego czy x3 jedzie czy nie, to przeciez oprócz stosunku masy do mocy jest duzo innych zmiennych, ktore wpływają na to jak szybko samochod przyspiesza
  • Odpowiedz
@macq2309: zaufaj mi jeszcze 4 lata temu trzeba było sie liczyć z kosztami naprawy ok 8k pln obecnie już jest w czym przebierać ale wtedy jeszcze cieżko było dorwać silnik z samochodu który ma 2 lata bo zależało mi na tym aby był już poprawiony. Jestem pewien ze już z nami ten samochód zostanie bo jego cena spadła przez ostatnie kilka lat tak ze naprawdę się nie opłaca sprzedawać. Ja
  • Odpowiedz